22 Ağustos 2006 Salı

BOSTAN PATLICANI OTURTMA

Daha önce hiç bostan patlıcanı alıp pişirmemiştim.
Geçenlerde markette sebze bölümünde dolaşırken, o kadar tatlı gözüküyorlardı ki kendime engel olamayıp hemen aldım.
Daha önce almadığım için, nasıl pişireceğim konusunda bir fikrim yoktu.
Düşündüm taşındım, "bu patlıcanın karnı çok geniş ben bunu mutlaka doldurmalıyım" dedim.
Kuşbaşı eti biber ve soğanla kavurup, içini boşalttığım patlıcanlara doldurdum.
Patlıcanın içine ne olur ne olmaz, ya acı çıkarsa diye birer çay kaşığı toz şeker koydum.
Üzerine piştikten sonra sıcakken, kaşar peynir yerleştirdim.
Kaşar peynirler ilk eridiklerinde aynı tepesi karlı dağlara benziyorlardı.
İçini görebilmeniz için birinin içini açtım.
Çok lezzetli, görüntüsüyle bile iştah açan bir yemek oldu.
"Afiyetle Kalın"

BOSTAN PATLICANI OTURTMA;
Malzemeler;

4 Adet küçük boy bostan patlıcanı,
300 gram kuşbaşı et,
2 adet kırmızı biber,
2 adet sivri biber,
1 adet soğan,
1 yemek kaşığı biber salçası,
4 dilim kaşar peyniri,
Patlıcanlaı kızartmak için sıvı yağ,
Patlıcanın içine serpmek için 4 çay kaşığı toz şeker,
Tuz, kekik.
TARİFİ:
Patlıcanları alacalı soyup, tuzlu suya bastırın.
Daha sonra sularını sıkarak çıkarıp, içlerini oyun.
Kızgın sıvı yağda patlıcanları hafif kızartın.
Çok oyup, çok kızartırsanız ayakta duramıyorlar.
Etleri ufak doğrayın, önce kavurun suyunu salıp, çekinceye kadar pişirin.
Biberleri ve soğanı doğrayıp, etlere ilave edin.
Etin tuzunu ve kekiğini serpin.
Patlıcanları pişen etle doldurun.
Üzerine suyla incelttiğiniz biber salçasını gezdirin.
Tuzunu ekleyip, kısık ateşte pişirin.
Ocağı kapattıktan sonra üzerlerine birer dilim kaşar peynir yerleştirin.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...