12 Eylül 2006 Salı

FASULYE DİBLESİ

Yaz bitmeden yine fasulye tarifi.
Yaz sebzeleriyle olan tarifleri yapalım ki kış sebzelerine geçiş yapalım.
Hele beyaz lahana, Ah ben bayılırım ona!
Hayatta en sevdiğim sebze beyaz lahana
Her çeşidi, her tarifi olur harika
Affedersiniz! Ben fasulye tarifi vericem sayfada
Nerden geldi aklıma bu beyaz lahana
(Bu beyaz lahana bana şiir bile yazdırır)

Konuya geri dönelim.
Fasulye diblesini ben çalı fasulyesiyle yapıyorum.
Ama ayşe kadınla da oluyor ama boncukla hiç denemeyin derim.
Bir tarifte, pirinçle fasulyeyi birbirine karıştırmadan pişirin diye yazıyordu.
Görüntüsüde aynı fasulyeli pilav gibiydi.
(Lezzet Pirinçli Yemekler Ansiklopedisi,Sayfa 44)
Benim bildiğim fasulye diblesi pişerken, pirinç üzerine serpilerek beraber pişiriliyor.
Bende kendi bildiğim gibi fasulye diblesinin tarifini veriyorum.
"Afiyetle Kalın"

FASULYE DİBLESİ;
Malzemeler

1 kilo çalı yada ayşe kadın fasulye
1 çay bardağı pirinç
2 adet domates
1 adet soğan
Sıvı yağ-tuz
Yapılışı:
Fasulyenin kenarlarını temizleyip,yıkayın.
Hemen hemen 2 cm lik parçalara bölün.
Verev keserseniz şık oluyor.
Tencereye yağı koyun.
Soğanı ve domatesi kavurun.
Fasulyeleri üzerine atıp birlikte kavurun.
Daha sonra yıkadaığınız temizlediğiniz 1 çay bardağı pirinci ekleyin.
1-1,5 su bardağı su ekleyin.
Tuzunu ekleyip, ağır ateşte pişirin.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...