9 Kasım 2006 Perşembe

BEYAZ ÇİKOLATA SOSLU PASTA


Bu pastayı yaptığım gün annemle birlikte bir aile dostumuzun mevlidine katılmıştık.
Mevlid Anadolu yakasındaydı.
Sağolsun eşim, akşam saatinde yollarda uğraşmayalım diyerek gelip bizi aldı.
Eşimle, "annemi yemek yedirmeden bırakmayalım" diye düşündük.
Hemen abim ve yengemlere de haber verdik.
Ben evdeki malzemelerden çorba-pilav-salatayı hazırladım.
Eşimin aldığı tavukları da hazırlayıp, fırına verdim.
Ben bir yandan "acaba tatlı yapsam mı, yoksa bu koşuşturmanın içine tatlıyı hiç araya sıkıştırmasam mı" diye düşünerek yemeği hazırladım.
Sonra aklıma evdeki hazır pasta tabanı ve çikolata sosları geldi.
Hemen hem beyaz hem çikolatalı olan sosları ayrı ayrı pişirdim.
Evde ki muzları ara kata, file fındıkları yanlarına döşedim.
Bol soslu bu pastayı 15 dakikada hazırladım.
Tadı nefisti fakat soslar akıcı bir kıvamda olduğu için sürekli bir yayılma eğilimindeydiler : )
Yine de iyiki yapmışım tatlıyı çok seven yeğenlerime, kızıma ve bize çayın yanında güzelce eşlik etti.
"Afiyetle Kalın"
BEYAZ ÇİKOLATA SOSLU PASTA;
Malzemeler;
1 paket hazır pasta tabanı,
1 poşet beyaz çikolata sosu,
Sosu pişirmek için; 2 su bardağı süt,
Keki ıslatmak için;
3 adet tatlı mandalina,
İçi için;
2 adet muz,
Süslemek için;
1 su bardağı file fındık,
1 paket çikolata sosu,
Sosu pişirmek için; 2 bardak süt.
TARİFİ;
Pasta tabanının yarısının iç kısmına 1.5 mandalinayı iyice sıkın.
Mandalinanın etli bölümlerinden de eklemenizi tavsiye ederim.
İkişer bardak süt ile beyaz ve çikolatalı sosları ayrı ayrı pişirin.
Mandalinanın suyu ile ıslattığınız iç kısma biraz beyaz çikolatalı sos sürün.
Üzerine muz doğrayın.
Kekin diğer yarısını da kalan 1.5 mandalina ile ıslatıp, muzların üzerine kapatın.
Beyaz çikolatalı sos ile pastanın her tarafını kaplayın, düzgün olmasına gerek yok.
Nasıl olsa kendi bildiğince akacak.
Pastanın kenarlarına döndüre döndüre file fındıkları yapıştırın.
Pastayı vaktiniz varsa buzdolabında 1-2 saat dinlendirdikten sonra servis yapın.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...