18 Nisan 2007 Çarşamba

ETLİ ENGİNAR

Geçen hafta annemleri yemeğe çağırdım.
Annem "ben enginar almıştım, sen diğer yemekleri hazırla, sebze benden" dedi.
Bende çorba, salata, pilav ve eti hazırladım.
Akşam beşamel sosu bende hazırladık ki enginarı sıcak sıcak yiyelim.
Annem enginarın her şeyini hazırlamıştı, bende beşamel sosunu hazırladım ve fırına verdik.
Çok güzel kızardı, oldukça lezzetliydi.
Ellerine sağlık anneciğim, enginar harikaydı.
"Afiyetle Kalın"





ETLİ ENGİNAR;
Malzemeler;

Kişi sayısına göre enginar,
300 gram kuşbaşı et,
1 adet havuç,
1 adet kuru soğan,
2 adet sivri biber,
2-3 adet patates,
Yarım demet dereotu,
Sıvı yağ,tuz.
1 su bardağı kaşar peynir.

Beşamel sos için;
1 yemek kaşığı margarin veya tereyağ,
3 yemek kaşığı un,
2 su bardağı süt,
tuz.

ETLİ ENGİNAR TARİFİ;
Enginarlar temizlenmiş ve limonlu suyun içinde pazarda ve marketlerde satılıyor.
Enginarları kararmaması için tekrar limonlu suda haşlıyoruz.
Etleri küçük küçük doğrayıp,yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.
Etlere küçük doğradığımız havuçları,soğanı, biberi ,tuzunu ve sıvı yağı ekleyip,kavuruyoruz.
Patatesleri elma dilimi gibi kesip,kızartıyoruz.
Enginarların içine hazırladığınız etli içi yerleştirin,enginarların çevresine kızarttığınız patatesleri yerleştirin.
Beşamel sosu yapmak için,yağı eritin,unu ilave edip,biraz kavurun.
Ilık sütü karıştırarak ekleyin,tuzunu ilave edin.
Muhallebi kıvamına gelince ocağı söndürüp,blendırla iyice çırpın.
Beşamel sostan enginarların üzerine birer kaşık yerleştirip,fırına verin.
Pişmesine yakın,beşamel sosun üzerine rendelenmiş kaşar peynir ekleyip,kızarıncaya kadar pişirin.
Doğranmış dereotu ile servis yapın.
"Afiyet Olsun"

1 yorum:

  1. Adsız19:43

    7 tane enginar için tarifte verilen ölçüler uygun oldu.yalnız ben hazırladığım malzemeyle beşamel sosu karıştırıp enginarlara yerleştirdim.ayrıca en üste de kaşarı dereotuyla karıştırıp serptim.gayet lezzetli oldu.yemeğe misafiriniz varsa ve eğer enginar mevsimiyse bu yemeği yapmanızı öneririm.çünkü görüntüsü tam misafr ağırlamalık.tarif için teşekkürler..

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...