4 Haziran 2007 Pazartesi

SOSİSLİ MİNİ PİZZALAR

Bu minik pizzaların tarifini "Thesuuur" blogundan arkadaşım Yıldız'dan aldım.
Yıldız, domates-biber ve kaşar rendesi ile hazırlamış, ben sosisli hazırladım.
Bu minik pizzaları kahvaltıya gelen misafirlerime yaptım.
O gün, bir tepsi de sebzeli pizza yapmıştım, bunları da değişiklik olsun diye sosisli yaptım.
İlk denememdi ama hamur hiç sorun çıkarmadan kıvama girdi, kolayca şekil verebildim.
Bir daha ki sefere ben de domates-biber ve kaşarla deneyeceğim.
"Afiyetle Kalın"

SOSİSLİ MİNİ PİZZALAR;
Malzemeler;

Hamuru için;
1 kilo un,
4 tatlı kaşığı tuz,
4 tatlı kaşığı toz şeker,
1 yumurta,sarısı üstüne-beyazı içine,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 paket yaş maya,
Yoğurmak için,aldığı kadar ılık süt veya su veya yarı yarıya süt-su karışımı.
Üst Malzemesi;
1 kase doğranmış sosis,
1 su bardağı kaşar rendesi.
Yapılışı;
Hamur malzemelerini karıştırıp,yoğurup,yumuşak bir hamur elde edin.
20 dakika sıcak bir yerde beklettikten sonra yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, şekil verin.
Tepsiye aralıklarla dizip,15 dakika daha dinlendirin.
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, ortalarını havuz gibi açın.
İçine sosisleri ve biraz kaşarı ekleyin.
Önceden ısınmış fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.
İsterseniz sıcakken tekrar kaşar rendesi ekleyebilirsiniz.
"Afiyet Olsun"

 
*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Emirgan Korusunu-Laleleri ve koruda ki sincapları görmek için, bakınız;
Muhterem'le Geziye- Emirgan Korusu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...