16 Ağustos 2007 Perşembe

GARNİTÜRLÜ BAMYA

muhteremle afiyetle
Bamya yiyemediğim 3 B'den birisi (diğerleri bal ve balık).
Çocukluğumda annem bamya pişirdiği zaman sağolsun benim için o akşam yemeğin yanına pilav veya makarna pişirirdi.
Bamya yemeyip, diğer yemeği yerdim.
Evlendim ama evde hiç bamya pişirmedim.
Eşim, ya annem bamya pişirdikçe yada bir yere misafirliğe gittiğimizde mönüde bamya varsa, bamya yiyebiliyordu.
Birgün "Muhterem, sen bamya yiyemiyorsun diye bamya pişirmiyorsun, bari konservesini pişir" dedi.
Bu fikir benimde hoşuma gitti çünkü ben temizlemesini de bilmiyordum.
Artık arada sırada eşime konserve de olsa bamya pişiriyorum.
Tazesini annemde yemeğe devam ediyor.
Bamya konservesi az oluyor, tencerenin içinde kayboluyor.
Bir gün çoğalsın diye 1 kavanoz garnitür ekledim, hem görüntüsü hemde tadı daha da güzelleşti.
Bamya ile hazırladığım tariflerin hepsi 👉BURADA



bahçede bamya resmi
Bu yaz tatilde görümcemin bahçesinde dolaşmaya çıktık ve bamyaları dikili olarak görme fırsatım oldu.
Çok güzel bir çiçeği var, çiçeğini dökünce yerine bamya çıkıyormuş.
"Afiyetle Kalın"

 bamya çiçeği resmi
GARNİTÜRLÜ BAMYA;
Malzemeler;

1 Kavanoz bamya konservesi,
1 Kavanoz garnitür,
1 adet kuru soğan,
2 adet domates,
Sıvı yağ,limon ve tuz.
GARNİTÜRLÜ BAMYA YEMEĞİ TARİFİ;
Soğanı ufak olarak doğrayın, sıvı yağda sararana kadar kavurun.
Domateslerin kabuklarını soyup, doğrayarak soğana ekleyin ve kavurun.
Bamya ve garnitürü açıp, suyunu süzüp, tencereye ekleyin.
Tuz ve 3- 4 damla limon suyunu ekleyip, çok az su ve kısık ateşte pişirin.
Konserve olduğu için çok çabuk pişecektir.
"Afiyet Olsun"
deniz feneri
*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Tatil ve yolculuk konulu yazı ve resimleri görebilirsiniz.
Deniz Feneri resmi Abana'da, diğer resim Abant'ta çekilmiştir.

Abant resimleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...