10 Eylül 2007 Pazartesi

VİŞNELİ TART ve TARTÖLET

Geçenlerde pazarda vişne gördüm, aldım.
Vişne ile ne yapabilirim diye düşünürken aklıma tart yapmak geldi.
Vişne tatlılara özellikle sütlü tatlılara, pasta süslemelerine ve tartlara çok yakışıyor.
Tek dezavantajı çekirdeklerini temizlemek olsa gerek.
Ben ilk defa tart yaptım, hamuru hazırlamışken deneme amaçlı tartölet denilen ufaklıklardan da yaptım.
Tartölet daha kolay servis yapılıyor.
Tart hamurumu yuvarlak Borcam'a yerleştirdim, çıkarırken beni biraz zorladı.
Anlaşılan artık eve tart kalıbı almanın zamanı geldi.
En kısa zamanda tart kalıbı alıp, yeni tart tarifleri denemek istiyorum.
Tartöletleri daha önce aldığım minik kalıplarda pişirdim.
Bu kalıplar her yerde (market-pazar-ne alırsan 1 ytl dükkanlarında) var.
Çeşitli modellerde var, aralarından seçip, alabilirsiniz.
Tartın hamuru piştikten sonra üzerine, muhallebi-vişne ve tart jölesi yerleştirdim.
Arasına muhallebi pişirmeyip, krem şantide sürebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"

VİŞNELİ TART ve TARTÖLET;
Tart hamuru Malzemesi;

4,5 su bardağı un,
250 gram margarin,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
1 su bardağı pudra şekeri,
2 adet yumurta,
Muhallebi için;
Yarım paket margarin,
1 su bardağı un,
1 su bardağı toz şeker,
1 paket vanilya,
1 litre süt.
Üzeri için;
Yarım kilo çekirdeği temizlenmiş vişne,
1 paket Dr. Oetker tart jölesi.

VİŞNELİ TART VE TARTÖLET TARİFİ;
Hamur malzemelerini yoğurup,tartın hamurunu hazırlayın.
İsterseniz bu hamurla küçük kaplarda tartölet yapın, yada tart kalıbına hamuru kalıbın kenarlarını da kaplayarak yerleştirin(kalıbı yağlamayı unutmayın!)
Kalıba yerleştirdiğiniz hamuru, kabarmaması için çatalla bir kaç yerinden delin.
Orta ısılı fırında hemen hemen 35 dakika pişirin.
Pişen ve soğuyan tart hamurunu kırmadan kalıptan çıkarıp, servis tabağına yerleştirin.
Muhallebi malzemeleriyle muhallebiyi pişirin.
Pişen tart hamurunun üzerine muhallebiyi yada arzuya göre krem şantiyi yerleştirin.
Üzerine çekirdekleri çıkarılmış vişneleri veya mevsimine uygun meyvaları dizin.
Tart jölesini üzerinde ki tarife göre pişirip, karıştırarak soğutun.
Jöleyi meyvaların üzerine dökün.
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...