10 Kasım 2007 Cumartesi

KULAKLI MAKARNA

Muhterem'le Afiyetle
Kulaklı makarna yöresel yemeklerimizin başında gelir.
Kastamonu'lu yada Karadeniz'li olupta bu makarnayı bilmeyen yoktur.
Kulaklı makarna mantıya benzer ama iki katı büyüklüktedir ve tereyağlısı yoğurtlusundan daha çok yenir.
Büyük olduğu için çabucak kapatırsınız, mantı kadar çok uğraştırmaz.
Bizde mutlaka içine et konur, kıyma ile yapmayız.
Normal bir zamanda pişmemek için direnen o et parçası, kulaklı makarnanın içinde 10 dakikada pişer.
Eti sotelik yani küçük doğranır ama mutlaka karabiberle tatlandırılır.


 
tatar böreği
Kulaklı makarna İnebolu'ya giderken geçtiğimiz yerlerde de oldukça popüler, yol kenarlarında ki tabelalarda lokantaların "Kulaklı makarnayı tattınız mı? " yazılı reklamlarını görebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"


KULAKLI MAKARNA;
Malzemeler;
1 Kilo un (biraz açmak için ayırın)
2 adet yumurta,
tuz ve tereyağ.
İç malzemesi;
300 gram sotelik doğranmış et,
2 adet küçük doğranmış kuru soğan,
Tuz-karabiber.
KULAKLI MAKARNA TARİFİ;
Un, tuz ve yumurtayı karıştırıp, su ekleyerek sert bir hamur elde edin.
Hamuru pezilere ayırın ve üzerini kabuk tutmasın diye örtün.
Pezileri un yardımıyla açıp, 3x3 büyüklüğünde karelere kesin.
Küçük doğranmış etin ve soğanın tuzunu ve karabiberini ekleyin.
Kestiğiniz karelerin ortasına birer et ve biraz soğan yerleştirerek üçgen kapatın.
Kapattığınız hamurları üst üste gelmeyecek, yapışmayacak şekilde temiz bir bez örttüğünüz sini veya sofranın üzerine yerleştirin.
Hemen pişirmeyecekseniz sıcak olmayan serin bir yerde bekletmenizi öneririm.
Pişirirken geniş tencere ve bol su kullanın.
Makarnayı kaynayan suya atmadan önce tuzunu atın.
Pişen makarnayı süzerek tepsiye alın ve üzerine kızdırılmış tereyağ dökün.
"Afiyet Olsun"

16 yorum:

  1. Cok güzel görünüyor.Mantinin büyük hali,bence bu daha pratik.Kücük kücük ugrasmaktansa.Ama herseyin yine ayri lezzeti olur.Ellerine salgik cok sahane görünüyor mmm.

    YanıtlaSil
  2. kesimide doldurmasida kolaymis,fazla zaman almayan nefis bir manti olmus eline saglik canim.
    iyi hafta sonlari

    YanıtlaSil
  3. harika canım.daha kolay benim için daha iyi oldu. sağol. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. merhaba,

    hayatım tüm güzel dileklerin için tşkler ediyorum ve kucak dolusu sevgiler öpücükler yolluyorum sana

    ghelelim kulak makarnaya
    adı garip olsada
    benim gibi mantıcı biri için çok güzel bir görüntü bence bunu tereyağlı salça ile yapınca nefis olur...
    mmmmmmm ellerine sağlık canım
    sevgilerrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  5. cok guzel olmus mantıdan daha kolay kapatılır ellerıne saglık
    nefıs olmusss

    YanıtlaSil
  6. Adsız00:25

    canim ellerine saglik
    el emegi biraz fazla olan tarifler herzaman bana gore daha lezzetlidir
    size afiyet olsun
    sevgiler
    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  7. Ellerine,emeğine sağlık çok lezzetli görünüyor,ben kıymalı ve patateslisini yemiştim nefis bir tada sahipti eminim etle yapılanı daha lezzetli olmuştur.


    sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  8. selamlar....
    ay amnda aman nelerde yaparmis bu ne kadar harika bir kulakli manti bir arkadasimda yadim ben bunlardan ve tek kelimeyle süper olmustu seninkilerde öyledir eminim ellerine saglik bir tabakta ben alsam nasil olur? sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Adsız13:45

    merhaba muhteremcim...

    valla ben yeni duydum....kastamonunun böyle bir güzelliği olduğunu bilmiyordum....buradaki arkadaşların kulaklarını çekeceğim..bana niye yapmadılar diye...

    ama annem yapardı bundan ...patateslisini yapardı..çok severek yerdim.....

    tadını azda olsa biliyorum..ellerine sağlık hayatım...harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  10. Adsız11:04

    selam ismi çok hoş...kulaklı mantı..elinize saglık nefis görünüyor. heralde bu mantı digerlerinden daha kolay katlanıyoordur.denemek lazım..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Muhteremcim, mantının değişik bir hali de diyebiliriz, farkı olarak şekil ve iç harçta kullanılor sotelik et. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Adsız16:07

    valla üç senedir ineboludayım..ama hiç yeme fırsatım olmadı...adını çok duydum..
    ellerine sağlık...çok güzel olmuşş..ilk fırsatta ya yerim yada -senin tarifini uygularım..öpüyorum..sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  13. Adsız20:14

    Canım Muhterem, enfes bir mantıymış bu. Hele ismine bayıldım.

    EN kısa zamanda yapmak istiyorum.

    ellerinize sağlık.

    sıcacık sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. selamlar kayınvalidemde böyle kulaklı diye bir isimle hamur yapar ama onlarinki ıspanaklı ama bu çok güzel olmuş ellerinize sağlık sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Adsız09:16

    muhteremcim ellerine sağlık.
    Süper görünüyorlar.
    Ev hanımı eriştelere bayılırım.
    Eminim çok lezzetli olmuştur.

    YanıtlaSil
  16. Adsız10:33

    slm canım.harika olmuş makarnalar.ellerine sağlık.eminim tadıda enfesdir

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...