12 Şubat 2008 Salı

MUZLU RULO PASTA


Bu pastanın tarifini Disal'den aldım.
Benim pasta Saliha'nın ki gibi modern görünüşlü değil, klasik usulde oldu ama bu pastada gördüğüm hindistan cevizini kakaoya bulama fikri çok hoşuma gitti ve kivili pasta da bu fikri kullandım.
Pastayı Ekim ayının sonuna doğru yapmıştım ama yayınlamaya bir türlü fırsat bulamadım.
Kızımın arkadaşı bize gelecekti, Hilal'in doğum gününe de 3-4 gün vardı.
Hilal "anne bize bugün pasta yaparsan, doğum günümde pasta istemem" demişti.
Bende arkadaşı geldiği gün bu pastayı yaptım.
Tabi kızım doğum gününde duygu sömürüsü : ) yapıp, o günde fındıklı pasta yaptırdı.
"Afiyetle Kalın"




MUZLU RULO PASTA;
Malzemeler
;
Kek için;
4 adet yumurta,
1 su bardağı un,
1 su bardağı toz şeker, 1 paket kabartma tozu,
Kremaİçin;

1 paket vanilyalı puding,
1 poşet krem şanti,
puding için 2-3 bardak süt,
İçi için;2 adet muz.
Üstü için
;
1 poşet krem şanti,
1 adet muz,
1 su bardağı hindistan cevizi.
TARİFİ;

Pudingi tarife göre pişirip, krem şantiyi toz halinde içine ekleyin.
Kek için;
Yumurtanın beyazını, sarısından ayırarak iyice kar haline gelene kadar çırpın.
Yumurtanın sarısı ile şekeri ayrı bir kapta çırpın.
Kabartma tozu ve unu ilave edin.
En son yumurtanın beyazını ilave edip, yavaşça alttan üstte doğru karıştırın.


Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine hamuru dökün.
Düşük dereceli ısıda ki fırında üstü pembeleşinceye kadar pişirin.

 
Piştikten sonra fırından çıkarıp kağıt ile beraber rulo yapın.
Biraz bekletin sonra ruloyu açın.
İçine hazırladığınız kremayı sürün.
Sarmaya başlayacağınız noktada muz yerleştirip, yuvarlayın.
Kenarlarını ve dışını krem şanti ile sıvayın ve hindistan cevizi serpin.
1 tane muzu ince dilimler halinde kesip, üzerine dizin.
"Afiyet Olsun"


*Muhterem'le Geziye güncellendi.
El işi-boyama-nakış-kurdele işi-kırkyama-mefruşat v.s sevenler, İsmek 2007 Feshane sergisinin resimleri bugünden başlayarak 4-5 bölüm halinde sizlerle olacak.
İlk bölüm için bakınız; Muhteremle Geziye-İsmek Feshane Sergisi 2007

16 yorum:

  1. Adsız18:33

    ellerine emegine saglik canim

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  2. hımmm..şımardııımmm..

    ne güzel bir duygu tarifinin denenmesi.....canım muhteremcim....valla billa seninkide çok güzel görünüyo.......

    benim arkadaşada yapmıştık tam yuvarlak olmamıştı..çünkü muzu tam koyunca yamuk oluyo.....ben yarım koydumudu ondan yuvarlak olmuştu....

    ama seninkinin görüntü çok güzel olmuş....ellerine sağlık....

    çok teşekkür ederim tarifimi denediğin için.....

    YanıtlaSil
  3. Muhteremcim, ne marifetlisin sen yaa. Muzlu pastana mı harika diyim, el emeği göz nuru işlemelerine mi süper diyim şaşırdım..
    Ellerin dert görmesin canımcım..

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Feyza,
    Güzel sözlerin için teşekkür ederim ama bu nakışların hiç birini ben yapmadım.
    Bu sergi resimlerini teyzemin kızından aldım geçen yıl ismek kurslarına katıldığı için sergiden bol bol resim çekmiş.
    Bende bu tür el işlerini sevenler için sayfamda yayınlarım,güzel bir çalışma olur diyerek,yazı ve resimleri hazırladım.
    Nerde bende bu güzelim nakışları yapacak kadar sabır.

    YanıtlaSil
  5. Muzlu pasta harika olmus,tam pastanede satilanlar gibi orjinal,eline saglik canim.
    Sergiyi gezmek isterdim istanbulda olsaydim,cok güzel el emekleri varmis paylasim icin sagol arkadasim

    YanıtlaSil
  6. Adsız00:24

    Harika bir pasta ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Canim,
    öncelikle güzel yorumun icin tesekkür ederim.

    Bende senin bu harika muzlu rulon icin herseyi yapabilirim, muzlu lezzetleri cok seviyorum da ondan!

    Tabii ki ellerine saglik diyorum, tekrar görüsmek ve yazismak üzere, hoscakal canim.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık, muzlu pastan gerçekten çok güzel görünüyor, en sevdiğim pastalardandır muzlu,disalcime de tarif için teşekkürler,afiyetler olsun, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. eline sağlık muhteremcim çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  10. arkadaşım sana haberlerim var.ben kaçırdığım yazıları okurken sen bir ara bana uğra olurmu.görüşürüz.

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar
    Ellerine saglik nefis görünüyor oglum Muzlu pasta cok sever mutlaka deniyecegim..


    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. canım muzlu pasta harika olmuş.Ellerine sağlık hilal de pek şanslı böleee becerikli annesi olduğu için

    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  13. günaydın canım...ömür boyu sevgiyle yaşaman dileğimle.sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. patada süper olmuş olsada yesem bir dilim hoşçakal

    YanıtlaSil
  15. super gorunuyor
    ............
    her ne kadar sadece bir degil 365 gunun sevgi gunu olduguna �nansamda maksat eglenmek olsun :) sevgililer g�n�n�z kutlu olsun :)))

    YanıtlaSil
  16. Ellerine salgik canim cok güzel görünüyor.Ayrica sevgililer günün kutlu olsun.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...