19 Ocak 2008 Cumartesi

ZEYTİNYAĞLI-BİBERİYELİ BALIK

Balık pişireceğim zaman çipurayı tercih ediyorum.
En azından ele avuca geliyor, tabakta da daha gösterişli duruyor.
Hamsi çok uğraştıran ama en azından tadı olan bir balık.
Fakat istavritte ne bulunur ve niye alınıp, o eziyet çekilir, bilmem.
Temizlerken bile yan tarafında ki bölüm ellerinizi çizdirmenize yetiyor.
Belki balık yemediğim için arada ki farkı bilmiyorum ama istavrit bana eziyet gibi geliyor.
Ben balık ve ette biberiyeyi çok seviyorum, etteki tadını biliyorum, balıkta da güzel görüntü verdiği için seviyorum.
Bu çipuraların üzerine bir kaşık zeytin yağı gezdirip, üzerlerine biberiye serptim.
Eşim ve kızım gayet güzel bir tadı olduğunu belirttiler.
"Afiyetle Kalın"


ZEYTİNYAĞLI-BİBERİYELİ BALIK;
Malzemeler;
1 kilo çipura,
Zeytinyağı-tuz-biberiye.

Yapılışı;
Çipuraları balıkçıda temizletin, yıkayıp, tuzlayın.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.
Her çipuranın üzerine bir kaşık zeytinyağı ve biberiye serpin.
Önceden ısıttığınız fırında, balıkların üzerini örtmeden kızarıncaya kadar pişirin.
"Afiyet Olsun"

 
*Muhteremle Geziye güncellendi.
Hatırlıyor musunuz? Eylül ayında gezi blogumda Boğaz Turu ile ilgili yazı dizisi hazırlamıştım.
1.Bölüm - 2.Bölüm  olarak yayınladığım turun 3. bölümünü yayınladım.


3. bölümde neler var? diye soracak olursanız, Anadolu yakasında ki semtlerle ilgili bilgiler, resimler ve en son bölüme sakladığım bu gezide çektiğim resimlerden oluşan ve Emel Sayın'ın "Kız Sen İstanbul'un Neresindensin?" isimli şarkısı eşliğinde hazırladığım video var, bakınız;
Muhterem'le Geziye- Boğaz Turu 3. bölüm

16 yorum:

  1. muhteremcim valla sen adamı gülmekten öldürürsün....

    güya balık yemiyosun ama evinden eksik olmuyo....bu nasıl iş...bu nsaıl sevmeme....ben çok seviyorum ayda yılda bi yersek işte......

    ellerine sağlık....neffis....

    YanıtlaSil
  2. ne enfes bir tabak böyle.müthiş görünyor.ellerinize saglık sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Muhterem'cim balık çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık hayatım. Bende çipura sevenlerdenim. Ama istavrite de hayır pek demem. Bu arada benim için yazmış olduğun o güzel sözler içinde sana çoooooook teşekkür ederim hayatım. Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. offffff agzimi cap cap yapmaktan bi hal oldum yahu elklerine saglik canim :D

    YanıtlaSil
  5. Muhteremcim benimde çok aram yoktur balıkla ama çocuk olunca arada bir yapmak gerekiyor:)
    Zaten balığı öyle bir süsleyip yatırmışsın ki tabağa yememek ayıp olur :)))
    Ellerine sağlık canımcım..

    YanıtlaSil
  6. Adsız11:59

    cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik canim.Asagidaki resimler de süper,ben galiba bogazi özlemisim...

    YanıtlaSil
  7. Balıkları öyle bir süslüyorsun ki ekranın karşısındaki halimi sen düşün artık:)))

    Ellerine sağlık,nefis görünüyor.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  8. ooo enfes bir goruntu cipuraya bayilirim.biberiyeli hic denememistim mutlaka deneyecegim canim sevgilerimi biraktim.

    YanıtlaSil
  9. bu tabak bizim evin en çok alkış alan tabağı olur inan bana..balık o kadar çok seviliyr kii..ellerine sağlık.slmlar.

    YanıtlaSil
  10. bir karadenizli olarak bende pek balığı svmem ..ama ne yazıkki eşimin ısrarıyla hafta bir gün mutlaka yeriz..

    muhteremciğim bu balıkta balık olmuş haaa..ellerine sağlık..öpüyorum..görüürüz...

    YanıtlaSil
  11. Adsız12:17

    Selamlar...

    Baligi cok severim,

    ve yemegini görünce resmen icimden süper olmus dedim :))

    Ellerine ve Yüregine Saglik.

    Selamlar ve Sevgiler Aysel...

    YanıtlaSil
  12. Muhteremcim harika görünüyor.Haftada aslinda en az bir kere yemek lazim ,sagligimiz icin cok iyi.Ben en cok hamsiyi severim ama diyerleride tabiki lezzetli oluyor.Ellerine saglik canim.Iyi bir hafta gecirmeni diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. muhteremcim benmi yeni görüyorum yenimi farkettim nedir...

    şablonun harika olmuş....kenar renginin kırmızısı ortanın sadeliği harika......

    YanıtlaSil
  14. DOĞUM GÜNÜME GELİRMİSİN CANIM? GELİRSEN ÇOK SEVİNİRİM.

    YanıtlaSil
  15. Doğru görüyorsun Disal'im,
    Daha dün akşam yaptım ama yeni şablon yükleyince bütün arkadaş bağlantıları ve logolar silindi,dün akşam onları tekrar yazıcam,yerleştirecem diye çok uğraştım.Üstelik daha ekleyemediğim çok arkadaş var.
    Blogcu'da ki arkadaşlarımın listesini henüz oluşturamadım.
    Benim asıl derdim,biraz daha geniş yazı alanı ve büyük resim boyutları.Klasik şablonlar çok dardı,tebdili mekanda ferahlık vardır deyip,değiştirmeye karar verdim.Bunun başına bir şey gelmesin diye acemeliğimi ilk gezi blogumda attım.İlk önce gezi blogumun şablonunu değiştirdim.
    Rengi ve sadeleği ile onun da şablonunu çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  16. Adsız10:04

    canım muhterem ablacım canımmm maşalahhh yine çok güzel tariflerin var.ellerine sağlık.sevgiyle kal...mutfakgunesinden sıcacık öpücükler:)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...