4 Şubat 2008 Pazartesi

FUTBOL SAHASI ŞEKLİNDE PASTA

25 Ocak'ta abimin oğlu Enes'in doğum günüydü.
Kızkardeşimin oğlu Efe'ye çiftlik şeklinde pasta yaptığım zaman, Enes'e de doğum günü pastasını yapacağım sözünü vermiştim.
Enes, Efe'den daha büyük olduğu için ona daha farklı bir pasta yapmalıydım.
Erkek çocukların sevdiği şeyler daha çok futbol ve spor temalı olduğu için futbol sahası şeklinde bir pasta hazırlamaya karar verdim.
Eminönü'ne gittiğim bir gün futbol sahası için gereken aksesuar paketini aldım.
Bu paketin içinde 2 kale ve futbolcular var.





Enes, babası ve abisi gibi sıkı bir Galatasaray taraftarı olduğu için futbolcuların formasının rengi ve kenarlarda ki güllerin rengi sarı kırmızı seçtim.
Pastayı hazırlarken çiftlik pastayı yaptığım gibi hazırladım.
Sadece üzerinin aksesuarları farklı oldu, antep fıstığını da iri çekilmiş değil toz halinde kullandım ve içini muzlu-çikolata taneli değil, muzlu-cevizli hazırladım.

erkek çocuk için doğum günü pastası
Futbolla hiç ilgim olmadığı için gazetenin spor sayfasında ki futbol sahası grafik ve resimlerine bakarak çizgilerini çizdim.
Bu büyüklükte bir pastayı taşımak hiç kolay olmadı.
Üzerine kapattığım gazete pastaya yapışmasın diye, köşelerine şiş köfte yaparken kullandığım çöp şişlerden batırıp, üzerini gazete kağıdı ile örttüm.
Şişler gazeteyi yüksekte tutarak pastaya yapışmasını engelledi.
Allah'tan aramız fazla uzak değil, yürüyerek pastayı annemlere ulaştırdım.

NOTLAR;
Pasta için dikdörtgen Borcam kullandım.
Çiftlik pasta da kullandığım kek malzeme ölçülerini kullandım.
Pişen keki klasik yöntemle, iple ortadan ikiye ayırdım.
İçine muz dilimleri ve dövülmüş ceviz yerleştirdim.
İçine krem şanti, üst kaplamasına pasta kreması kullandım.
Futbol sahasının çimleri için çekilmiş, toz halinde yeşil antep fıstığı kullandım.
Şeker hamurundan yapılmış gülleri ve futbol sahası malzemelerini Eminönü'nde pastacılık malzemeleri satan Yüksel Pasta Malzemeleri dükkanından aldım.
Pasta büyük ölçülerde olduğu için çiftlik pastasında ki gibi fırın tepsisinin alt tarafını alüminyum folyo ile kapladım ve pastayı üzerine yerleştirdim.
Kek piştikten sonra rahat çalışabilmek için keki ters çevirdiğim Borcam'ın üzerinde süsledim.
Böyle yapınca kenarlarını daha kolay kaplayıp, fıstıkları daha kolay yapıştırabiliyorum.
Servis tepsisine aktarırken pasta büyük olduğu için kızımla birlikte ikişer spatula kullanarak aktardık.
Servis tepsisine yerleştirdikten sonra kenarlarına pasta kreması sıktım.
Köşe başlarına güller yerleştirdim.
Krem şanti sıkacağının ince uçlu duyu ile saha çizgilerini yaptım.
En güzel kısmı üzerinde ki aksesuarları yerleştirmek.
"Afiyetle Kalın"

futbol sahası pastası

FUTBOL SAHASI ŞEKLİNDE PASTA;
Malzemeler;
Kek için;

6 Adet yumurta,
1 su bardağı süt,
2 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı sıvı yağ,
2 paket kabartma tozu,
2 paket vanilya,
3,5 - 4 bardak un,
Portakal kabuğu rendesi.
İçi için;
2 poşet krem şanti,
Krem şanti için 2 bardak süt,
3 adet büyük boy muz,
1 su bardağı çekilmiş ceviz içi,
Keki ıslatmak için 1 çay bardağı portakal suyu.
Üstü için;
1 paket pasta kreması,
Pasta kreması için 1 bardak süt,50 gram margarin.
Toz halinde çekilmiş antep fıstığı.

galatasaraylı futbol pastası
FUTBOL SAHASI PASTASI TARİFİ;
Yumurtaların beyazlarını ayırıp, şekerle köpürünceye kadar çırpın.
Diğer bir kapta yumurta sarılarını, yağı, sütü, karıştırın.
Eleyerek unu, vanilyayı ve kabartma tozunu ekleyin.
Malzemeleri karıştırdıktan sonra fazla söndürmeden ve çırpmadan yumurta beyazlarını ekleyip, yavaş yavaş karıştırın.
Dikdörtgen Borcam'ı margarinle yağlayıp, un serpin.
Hazırladığınız kek hamurunu tepsiye döküp, ısınmış ama kızgın olmayan fırında, kapağını açmadan düşük ayarda pişirin.
Keki piştiği kapta soğutup, parçalamadan çıkarın.
Kenarlarını bir parmak kesip, düzleyin.
Naylon iplikle yukarıdan aşağıya doğru keserek ikiye ayırın.
Kestiğiniz kekin yarısına portakal suyunun yarısını döküp ıslatın.
Soğuk sütle çırptığınız krem şantiyi üzerine yayın.
Üzerine halka halka doğradığınız muzları dizin.
Çekilmiş ceviz içini serpin.
Kekin diğer yarısını da portakal suyu ile ıslatıp, diğerinin üzerine kapatın.
Kalan krem şantiyle kenarlarını sıvayın.
Yemek kaşığının tersini mala gibi kullanarak kenarlarını sıvayabilirsiniz.
Pasta kremasını, soğuk süt ve 50 gram margarin ile çırpın.
Pastanın üzerini ve kenarlarını pasta kreması ile kaplayın.
Üzerine ve kenarlarına çekilmiş antep fıstığı serpin.
Pastayı spatula ile servis yapacağınız tepsiye aktarın.
Dikkat;
Bu işlemi pasta büyük olduğu için iki kişi ve 4 spatula ile yapmanızı tavsiye ederim.
Kenar kısımlarına krem şanti sıkın, üzerine saha çizgilerini çizip, futbolcuları dizin.
*Pastanın kekinin ve içinin yapılış aşamaları çiftlik pasta tarfinde var, isterseniz orada ki resimlere bakabilirsiniz.
"Afiyet Olsun"

14 yorum:

  1. Canim,
    yegeninin pastasina bayildim, ellerine saglik diyorum, ama ben daha cok pastayi tasirken kivrak zekana da hayran kaldim, cok iyi bir fikir pastayi tasirken korumak icin, bazen bende bu durumlarda ne yapacagimi bilemiyordum ama artik senin sayende bir kolaylik ögrenmis oldum. Paylasimin icin cok sagol gerecekten.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Adsız13:38

    enese mutlu yillar dilerim
    seninde ellerine emegine saglik arkadasim
    masallah sana harika gorunuyor pasta...
    sevgilerimle

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. canikom doğum günüsü yiğgeninin doğum günün kutluyorum nice yaşlara diyorum..Allah sağlıklı uzun ömürler versin inşallah...pasta muhteşem....hele alttaki kadayıflı muhallebiye bayılırım bende yapıylorum sıksık...ellerine sağlık şekercim..sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Adsız16:18

    enesin doğum günü kutlu olsun ellerinize sağlık tadıda güzeldir eminim
    http://sibelinmutfagi.blogcu.com/

    YanıtlaSil
  5. Canim harika olmus canim benim,süper yapmisin,ellerine saglik.Ayrica Enesinde gecmis dogum günü kutlu olsun.Görünce kim bilir ne kadar cok sevinmistir:)Iyib ir hafta diliyorum sana.

    YanıtlaSil
  6. Canım , yeğenin Enes'in doğum gübnünü kutluyor, sağlıklı nice güzel günler diliyorum. Pasta da harika olmuş, çok emek vermişsin.Ellerine sağlık canım, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Adsız19:31

    Vallahi ellerinize sağlık:)Tebrik ediyorum.Sevgilerr

    YanıtlaSil
  8. ya sen ne marifetli ablamsın benim.ellerin dert görmesin.iyiki seni tanımışımda böyle güzel şeyleri öğreniyorum.oğluşumun doğum günü daha yeni geçti,ama büyük oğlumun doğum günü için bende bu pastadan deniyeceğim.güzel olursa resmini çekerim.selamlar
    enes'e de iyi yıllar doğum günü kutlu olsun

    YanıtlaSil
  9. Harika bir pasta olmuş, ellerine sağlık...İyiki doğmuş Enes..Mutlu yıllar yiğenine :)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Adsız19:13

    Pasta sahane gürünüyor,ellerine saglik canim.Enes'in de dogum günü kutlu olsun,daha nice yillara insallah.

    YanıtlaSil
  11. Adsız23:54

    Yegeninin pastasi harika olmus cok ugrasmisin,eee hala olmak kolaymi?:)Keske benimde yegenim bana yakin olsaydi da halasi onada yapsaydi böyle pasta.:(

    Ellerine saglik canim.selamlar.

    YanıtlaSil
  12. selamlar canim
    öncelikle güzel dileklerin icin cok tesekkürler ,
    seninde yegeninin dogumgünü kutlu
    olsun nice senelere hayirli yaslar olsun PSASTA ya gelincede söyleyecek söz bulamiyorum inan tek kelime ile sahane olmus vallahi ellerine saglik

    YanıtlaSil
  13. hem güzeel hem bereketli bir pasta olmuş cnm ellerine sağlık..
    enesin doğumgünü kutlu mutlu olsun. ne şanslıki senin gibi birisi pastasını yapmış..harika olmuş bütün delikanlıların bayılacağı bir pasta..
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. canim ya sicacik yorumunla icimi isittin sagol bitanem pasta super enese nice mutlu yillar dilerim ;)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...