25 Haziran 2008 Çarşamba

CUPCAKE FESTİVALİ


CUPCAKE FESTİVALİ= ÇİKOLATA SOSLU CUPCAKE
Yaman etkinliğimizin bu ay ki konusu cupcake (kapkek).
Etkinliğimizin ev sahibi Hayatın Tatları blogundan Zerrin'e kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.
Konumuza gelirsek, tepside-kalıpta-kapta farketmez, hepsi bildiğimiz kek.
Kap keklerin en sevdiğim tarafı, servisinin daha kolay olması.
Kekinizi şeker hamuru veya kuruyemişle süsleyerek yada bir sos dökerek lezzetine lezzet katabilirsiniz.
Bu etkinlik için şeker hamuru ile süslenmiş kapkekler düşünüyordum ama eşim şeker hamurunu pek sevmediği için çikolata soslu hazırladım.
Kek hamurunu katı kıvamlı değil, daha akışkan yaptım.
Hamuru katı değil sıvı kıvamda olunca fırında pişme süresi daha da uzadı.
Kağıt kalıp yerine cam kaplarda pişirdim.
Kısık ayarda ağır ağır pişti ve kabardı.
Keki inanılmaz yumuşaklıkta, sünger gibi oldu.
"Afiyetle Kalın"





ÇİKOLATA SOSLU CUPCAKE;
Malzemeler;
4 adet yumurta,
1,5 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı sıvı yağ,
1,5 su bardağı süt,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
3- 3,5 bardak un,
Sos için;
2,5 su bardağı süt,
1 tablet çikolata,
1 paket çikolatalı sos,
1 poşet krem şanti,
1 su bardağı soğuk süt.

cupcake resmi
CUPCAKE TARİFİ;
Yumurtaları şeker ile çırpın.
Sıvı malzemeleri ekleyip, karıştırmaya devam edin.
Un, kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek sıvı haldeki karışıma ekleyin.
Yumurtanın büyüklüğü, bardağın ebatları un miktarında değişiklik yapmanıza sebep olabilir.
Kek hamurumuzun kıvamı çok koyu değil, akışkan olacak.
Eğer cam kap kullanacaksanız, kapları yağlayın ve yarısına kadar kek hamuru doldurun.
Kapları fırın tepsisine dizin.
Önceden ısıttığınız düşük ısıda ki fırında, kapağını açmadan pişirin.
Benim fırınım doğalgazlı, o yüzden çok uzun sürede yaklaşık 1,5 saatte pişti.
Elektirikli fırında bu süre daha kısa olacaktır.
Çikolatalı sos için, sütü ve çikolatalı sosu tencerede kaynatın ve içine 1 tablet çikolata ekleyin.
İyica karıştırarak çikolatayı eritin.
Çikolatalı sosu kap keklerin üzerine dökün.
Krem şantiyi 1 su bardağı soğuk sütle çırpın ve buzdolabı poşetine doldurun.
Poşetin dibine kürdanla bir delik açın, sıkarak çikolatalı sosun üzerinde şekiller yapın.
"Afiyet Olsun"

8 yorum:

  1. eline sağlık cnm çok güzeller çok severim bende olsada yesem :):):)

    YanıtlaSil
  2. Adsız11:26

    kekin eski halini biliyordum ama bu çok orjinal fikir olmuş tadı güzeldi şimdi mütiş olmuş...

    YanıtlaSil
  3. merhabalar muhteremim.....nihayet kavuştum sizlere....ineboluyu unutamıyorum.....denizi yeterdi ama kısmet insanı nerelere yolluyor....buralarda güzel ama anıları unutmak zor işte.....

    kupkekin nefis görünüyor....

    sendeki kumpiri görünce şaşırdım...kendiminkine benzettim...bu kadar benzer görüntü...pişti olmuşuz haberim yok......gerçi sen yapalı baya olmuş ama harika görünüyor....

    ellerine sağlık.....

    çok öpüyorum...görüşmek üzere....

    YanıtlaSil
  4. Bir ısırıkda ben alıyorum,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Ohhh ellerine sağlık bir parça da ben alabilir miyim? Sanırım bu etkinlik en çok bana yaradı. Çünkü en çok cupcake siparişi alıyorum ve kitapları araştırak canım çıkıyordu değişik bir şeyler bulayım diye. Ama şimdi bir sürü tarifimiz olacak süpppeerrr!!!

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  6. hayırlı,huzurlu cumalar...sevgiler canım

    YanıtlaSil
  7. dokturmmusunuz efendım gene super olmus ya bayıldım ben buna
    _____________
    yasasınnnn bu gun cumaaa
    mutlu cumalar
    mutlu tatiller

    YanıtlaSil
  8. Adsız13:18

    Mutfakta yaratıcı olan insanlara ben sanatçı diyorum elinize saglik

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...