4 Eylül 2008 Perşembe

YALANCI SU BÖREĞİ

Muhterem'le AfiyetleBu tarifi "Yeni Tadlar" blogunun sahibi Nurcan'ın sayfasında görmüştüm.
Resimlerini gördüğüm anda denemeye karar verdim.
Böreğin tadı resimlerde göründüğü kadar güzel ve lezzetli.
Görüntüsü ve tadı ile su böreğine bu kadar benzeyen başka bir tarif görmedim.
Soda ile yapılan bir yalancı su böreği tarifi daha var ama bence bu tarif su böreğine daha çok benziyor.
Mönüsünde Yalancı su böreği olan çay masasının resimleri 👉BURADA
Gerçek su böreği tarifi için bakınız; Su Böreği
"Afiyetle Kalın"
yalancı su böreği

YALANCI SU BÖREĞİ;
Malzemeler;
2 adet yufka,
İç malzemesi;
1 paket kelebek makarna,
1 kalıp sert beyaz peynir,
Yarım demet maydanoz,
2-3 kaşık tereyağ, tuz.
Sosu için;
3 adet yumurta,
2 su bardağı süt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
Tuz.
YALANCI SU BÖREĞİ TARİFİ;
Makarnayı tuzlu suda haşlayıp, süzün.
Makarnanın içine 2 kaşık tereyağı, incecik doğranmış maydanozu ve ufalanmış beyaz peyniri ekleyip, karıştırın.
Dikdörtgen Borcam'ın içini yağlayın ve yufkanın birini, kenarları dışarı sarkacak şekilde içine yayın.

yalancı su böreği nasıl yapılır?
Hazırladığınız makarnalı için yarısını, yufkanın üzerine yerleştirin.

makarnalı börek nasıl yapılır?
Çırparak hazırladığınız sos malzemesinden makarnanın üzerine biraz dökün.
İkinci yufkayı makarnanın üzerine serip, kalan makarnayı yayın.
Makarnanın üzerine ufalanmış maydanozlu peynir serpin.
Yine sos malzemesinden döküp, kenardan sarkan yufkaları makarnanın üzerine doğru kapatın.
Artan sos malzemesini gerekirse içine 1 yumurta daha kırarak, yufkanın üzerine sürün.
Önceden ısıttığınız sıcak fırında, üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
"Afiyet Olsun"

32 yorum:

  1. değişik bir tarif,peki makarnanın olması hamurlaştırmıyor mu?ilk olarak akla öyle olur mu acaba sorusu geliyorda ondan.

    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      İçinde makarna olması böreği hamurlaştırmıyor.
      Makarna burada gerçek su böreğinde haşlanarak hazırlanan yufkaların görevini üstleniyor.
      Bu tarif su böreğine en çok benzeyen tariflerin arasında başı çeker.

      Sil
  2. ya ben bu böreği çok duydum ama hiç cesaret edip yapmadım.makarna ve yufka nasıl olurki acaba ? burda resimde çok leziz durmuş size güveniyorum deniycem...

    YanıtlaSil
  3. MERHABA NEFİS GÖRÜNÜYOR BUNA BENZER BİR TARİF BENDEDE VAR GERÇEKTEN HARİKA OLUYOR MAKARNAKIVRIM KIVRIM SU BÖREĞİ GİBİ OLUYOR ELLERİNİZE SAĞLIK
    MARMARİSTEN SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. Adsız23:12

    selam canım harika bir börek olmuş bayıldım canım.ellerine sağlık.yiyenlere afiyet olsun hayırlı ramazanlar öptüm

    YanıtlaSil
  5. canım ya harika görünüyo..eğer yalancı su böreği demeseydiniz hiç anlamıyacaktım..tıpkının aynısı olmuş....makarnanın bu kadar yakışacağını tahmin edemezdim..tek kelimeyle harika olmuş..
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. ellerinize saglik, harika görünüyor
    hayırlı ramazanlar diliyorum.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Muhterem,ne güzel tarifler vermissin böyle.Hem etkinlik tariflerin hem de börek harika gözüküyor.
    Safranbolu evlerine ise bayildim...

    Mübarek Ramazan ayi evinize-sofraniza bereket ve huzur getirmesi dilegiyle,sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. mmmmmmmmmmmm harika görünüyor canımcım denenecekler listesine alındı ellerine kollarına sağlık.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. oyyy,çok güzel görünüyor yav,nasıl da güzeldir tadı,eline sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. pfff harika olmus bu canim ne gzuel durmus ole gel beni ye diye ellerine saglik

    YanıtlaSil
  11. Adsız17:44

    Muhteremim, şu andaki yaşadım duruma hiç uygun değil bu börek :))) Bu saatelerde blog gezemeli.

    Enfes görünüyor hayatım.. Hele yanında ayran olsa offf :))

    ellerine sağlık. Öpüyorum yanaklarından

    YanıtlaSil
  12. Eger kaldiysa ben sahur icin alayim birkac dilim:)Daha önce denemistim nefis oluyor,eline saglik canim.
    Selamlarimla,serap.

    YanıtlaSil
  13. ımmmmmmmmm..süper süper ötesi şahane...ellerine sağlık..sevgiler:))

    YanıtlaSil
  14. bu hali yalancıysa gerçeği nasıldır....

    açlığımızın tavana vurduğu bir saatte bu görüntüyü seyretmez eziyet gibi...

    harika görünüyor muhteremim..ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil
  15. selamlar canim
    bu ara bu börek cok meshur oldu ya cok arkadas yapmis tam iftar sofralari icin seninkide süper olmus
    ellerine saglik sevgiler bol bereketli iftarlar

    YanıtlaSil
  16. Ben bu böregi cok seviyorum,harika lezzeti var.Ellerine saglik canim nefisss.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  17. mmmmmm bende yapıyorum çok leziz oluyor gerçekten seninkide şahane görünüyor ye beni diyor adeta ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize saglik harika gozukuyor.Orucluyken bloglari gezmemek lazim fena oldum ya.

    YanıtlaSil
  19. harika görünüyor ellerine sağlık şekerim sevgilerimle öpüyorum

    YanıtlaSil
  20. Adsız17:02

    canim tarifi simdi gordum:))
    deneyip begenmene cok sevindim arkadasim
    afiyet bal seker olsun
    kocaman sicacik selamlar gonderiyorum...NURCAN

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  21. Muhterem Hanım, tarifinizi denedim. Bayıldım. Yalancı değil gerçek su böreği sanki. Tarifi paylaştığınız için teşekkürler.
    Artık tereddütsüz sık sık deneyeceğim.
    Sevgiler
    Seray

    YanıtlaSil
  22. Adsız18:01

    Çok güzel bir börek olmuş.İlk fırsatta deneyeceğim inşallah.Blogunuzu ilk bulduğumda Muharrem diye okumuşum:)Allah'ım ne becerikli adammış diyordum:):)Sonra farkettim,yanlış okuduğumu

    YanıtlaSil
  23. Adsız13:35

    böreğinizi denedim ve gerçekten de çok güzel oldu. Teşekkürler...
    Aydın'dan Jbdun

    YanıtlaSil
  24. Böreği deneyip,beğenmenize çok sevindim,afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  25. Adsız17:44

    tariflerinizi mutlaka hergün kontrol ediyorum yeni şeyler varmı veya bugün ne yapabilirim diye inanın çok yardımcı oluyor sizin sayenizde çok şey ögrendim allah razı olsun çok öptümmmm

    YanıtlaSil
  26. Ben bu tarifi yaptim nefissssss arkadaslar cok begendi hemde pratik valla bi tepsiyi dort kisi afiyetle yedik

    YanıtlaSil
  27. Aynn ben de denedim harika oldu arkadaşlar 20 yıllk ev hanıml tarifimi istedi çok teşekkürler aynı su böreği gibiydi

    YanıtlaSil
  28. Adsız11:25

    Makarnalı börek mi olur yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ilk duyduğumda aynı bu tepkiyi vermiştim ama gerçekten oluyormuş.
      Tarife aynen uyduğunuz zaman gerçekten su böreği yemiş gibi oluyorsunuz.
      Çok pahalı malzemler değil, bir deneyip yapın, bizzat nasıl olduğunu görün.
      Kolay gelsin.

      Sil
  29. Birçok tarif baktim bu boregi yapmak icin en çok bu tarifi begendim bugun yapicam ins guzel olursa yeni blogumda paylasmak isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden kolay gelsin, eminim güzel olacaktır.
      Sizin yaptığınız hali ile görmek isterim.
      Blogunuzda paylaşırsanız sevinirim.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...