23 Ekim 2008 Perşembe

KIYMALI TEPSİ BÖREĞİ

Misafiriniz geç haber verdiğinde, yada ani bir misafir geldiğinde yapacağınız böreğin şekli bile değişir.
Ben genelde gül böreği gibi yada tepsiye dolama şeklinde börek yaparım ama vaktim yoksa hemen tepsiye dizerek böreği hazırlarım.
Tepsinin içinde börek kesmek en sinir olduğum işlerden birisidir.
Neyse ki son yıllarda mutfak makasları çıktıda tepsideki börekleri hem çok kolaylıkla kesip, hemde tepsiye zarar vermemiş oluyoruz.
Bu böreği istediğiniz içle hazırlayabilirsiniz.
"Kıymalı ağır olur,istemem" derseniz, ıspanaklısını yapabilirsiniz.
Bakınız; Ispanaklı Börek

KIYMALI TEPSİ BÖREĞİ;
Malzemeler;
1 kilo yufka,
İç malzemesi için;
300 gram kıyma,
2 adet kuru soğan,
2 adet domates,
2 adet sivri biber,
Tuz, sıvıyağ, karabiber.
Üzerine ve içine sürmek için;
1 adet yumurta,
1 çay bardağı süt,
yarım çay bardağı sıvı yağ.
TARİFİ;
Önce iç malzemesini hazırlayın.
Küçük doğradığınız soğanları sıvı yağda pişirin.
Üzerine yine küçük küçük doğradığınız domates ve biberi ekleyin.
Kıymayı-tuzu ve karabiberi ilave edip, kıyma pişinceye kadar kavurun.
Fırın tepsisini yada dikdörtgen şeklindeki Borcamın dibini yağlayın.
İlk yufkayı tepsiye kenarları dışarı sarkacak şekilde serin.
Üzerine 1-2 kaşık sütlü, yumurtalı, yağlı karışımdan gezdirip, üzerine 1 yufka daha yerleştirin.
İkinci yufkanın üzerine hazırladığınız kıymalı içten yerleştirin.
Üçüncü sırada yufka ve karışım, dördüncü yufkadada iç yerleştirin.
Kenarlardan sarkan yufkayı tepsinin içine toplayıp, üzerine son yufkayı yerleştirin.
Artan sütlü yumurtalı karışımı en üstteki yufkanın üzerine sürün, gerekirse bu karışımın içine 1 yumurta daha ilave edebilirsiniz.
Önceden ısıtılmış fırında börek kızarıncaya kadar pişirin.
Sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

15 yorum:

  1. biizm favorimiz bu şekildir. Sarıldığı zaman daha çok yufka ağırlıklı olduğunu söylüyor bizim ev halkı. Ellerinize sağlık , afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  2. Benim gibi bir et obura kıymalı ağır falan olmaz.tamda bu saatte acıkmışım nasıl güzel görünüyorlar ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Adsız19:09

    Süper görünüyor ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Adsız19:09

    Süper görünüyor ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Adsız20:30

    Hmm ellerine saglik canim enfes gorunuyor,benimde sevmedigim seylerden biridir tepsi icinde borek kesmek,bende son zamanlarda borekleri mutfak maksimla kesiyorum cok pratik oluyor dedigin gibi tepsilerede zarar vermiyor.Kolay gelsin.SEVGILER

    YanıtlaSil
  6. hayırlı cumalar canım..allah her şeyi gönlünce ve dilediğince versin..sevgiler

    YanıtlaSil
  7. muhterem'cigim inan su anda icim gitti agzimi sapirdatarak bakiyorum:))borekkk nefis nefis gorunuyor elimi uzatsam bir iki parcasini aliverecekmisim gibi duruyor:))
    ellerine saglik canim.
    kucak dolusu sevgilerr.

    YanıtlaSil
  8. Adsız08:29

    canım börek harika olmuş.sıcak sıcak soğutmadan bir dilim alıyorum sevgilerimi bırakıyorum.
    hayırlı cumalar ve güzel haftasonları diliyorum

    YanıtlaSil
  9. muhteremcim canım ellerine sağlık
    ödül için çok teşekkürler canım ancak gelebildim öptüm

    YanıtlaSil
  10. Tabii misafir geleceği zaman her şey değişir, kullanılacak tabaklar, fincanlar hatta oturduğunuz oda bile değişir. Ellerine sağlık börek nefis.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  11. Merhaba arkadasim.
    Börek harika ellerine saglik,..
    Gel bir bak bloguma.Mantara gittik:))
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  12. Muhteremcim bu böyle olmayacak.
    Kalplerimiz mademki ayni atiyor:))O halde arkadas olmusuz demektir:))Seni kaydediyorum.
    Insallah sende beni kaydetmeye layik bir arkadas olarak görürsün.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. turkiyede blogger engellenmissss miiiiiii :(((((

    YanıtlaSil
  14. ımmm nefis görünüyor
    ellerine sağlık cnm
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. sevgili muhterem
    çok teşekkür ederim.bende sizleri çok özledim.inşallah devam edebilirim.her zamanki gibi tariflerin harika.ellerin dert görmesin..saygılar

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...