8 Ekim 2008 Çarşamba

YUMURTALI İVRİMCE

muhteremle afiyetle
Tatil bitti, çok şükür artık evdeyim.
Bayram tatilinde çileli bir yolculukla memlekete gittik.
Giderken Pazar gününü tercih ettiğimiz için inanılmaz bir trafik vardı.
Gişelerde O.G.S 'siz araçların yol açtığı izdiham yüzünden memlekete 3-4 saat geç ulaştık.
Anlaşılan herkes yola çıkmak için bizim gibi Pazar gününü tercih etmişti.
Otobanda inanılmaz bir trafik vardı, trafik kazaları, dinlenme tesislerinde tuvalet kuyrukları, L.P.G için girilen 10-15 araçlık kuyruklar, hepsini bu yolculukta gördük.
6 Ekim Pazartesi günü İstanbul'un kurtuluş günü olduğu için İstanbul'da okullar kapalıydı.
Dönüş için Pazartesi gününü aynı sıkıntıları çekmemek için seçtik.
Çok rahat, bomboş yollarda yolculuk yaparak sağ salim evimize döndük.
Bu tatilden memnun musun? diye sorarsanız, çok memnunum.
Memleketimi ilk defa bu mevsimde gördüm.
Yağan yağmurlar sebebi ile otlar yeşermiş, köyümüzü daha yeşil gördüm.
Ağaçlar ise yavaş yavaş kızıl-kahve ve sarı tonlarına bürünmeye başlamışlardı.
Hele yağmur sonrası çıkan mantar çeşitlerine inanamazsınız.
Yürüyemeyeceğim için dağlara çıkmadığım halde evin çevresinden bile pek çok mantar çeşidi bulduk.
Çoğunun resmini çektim, ayrı bir yazı olarak hazırladım, mantar resimlerini görmek için, bakınız;
"Afiyetle Kalın"




sirken otu resmi
Memlekete gidilirde yöresel yemekler yapılmaz mı?
İvrimce yaz boyunca evin çevresinde gördüğüm otlardan birisiydi.
Fakat yazın hiç toplayıp, pişirmek kısmet olmadı.
Bu seferki gidişimde Emine halam bir kucak toplayıp, bıraktı.
İstanbul'a dönerken yanımda getirip, hemen pişirdim.
Daha önce İvrimcenin kavurmasını yapmış "Ye# 20 Yurdumuzun Yenilebilir Otları " etkinliğine bu tarifle katılmıştım.
Bakınız; İvrimce kavurması
Bu arada;
Bizim oralarda "İvrimce" olarak bilinen ot, yurt çapında genellikle "Sirken Otu" olarak biliniyormuş!

YUMURTALI İVRİMCE;
İvrimceleri doğrayıp, çok az haşlayın.
Küçük doğradığınız soğanları,domatesi sıvı yağda kavurun.
Kavrulan domates ve soğanın üzerine haşlayıp,suyunu sıktığınız ivrimceleri ekleyin.
Tuzunu ve istediğiniz baharatını ekleyin, kavurun.
Kavrulan ivrimcelerin içine 2-3 yumurta kırıp, karıştırarak pişirin.
"Afiyet Olsun"
yol hikayesi
*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Yolculuğumuzu resimleri ile birlikte görmek için bakınız;

16 yorum:

  1. Muhteremcim merhaba, mutfağıma geri döndüm:)

    Birbirinden güzel lezzetler eklemişsin, ellerine sağlık. Ama ben ilk kez duydum ivrimceyi, tadını çok merak ettim doğrusu!

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize saglik nefis görünüyor.

    Sevgilerimle.......

    YanıtlaSil
  3. Adsız23:48

    muhteremim ivrimce otunu ilk kez duydum. tadını merak ettim.

    Ellerine sağlık.

    Hala bayram öncesinde korkunç trafik söz konusu demek ki. Üniversitedeyken istanbuldan boluya gittiğim eziyet otobüs yolculukları aklıma geldi. Offf resmen sefaletti.

    Vallahi tailmi eziyetmi dedirtiyor insana.

    Ama sizi o yorucu yolculuğun sonunda nefis şeyler karşılamış. O yeşillik bile insana yeter değil mi..

    Hoşgeldin diyelim bizde sana :)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. ilk defa duyuyorum ama ot sever biri olarak tadına bakmak isterdim doğrusu

    YanıtlaSil
  5. Adsız07:24

    günaydınlar canım tatilinde bir memleketinin olması oralara gitmen ne güzel imrendim doğrusu canım.
    yemekte çok güzel olmuş.bu otu yeni gördüm .ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Muhterem,evine hoşgeldin canım.
    İvrimce'yi bende ilk duyuyorum..Tadını merak ettim şimdi..Kadıköy'deki Çiya'da kesin vardır..))Gidip sorup tatmak gerek..Ellerine sağlık..


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  7. ıspanağa benziyor sanki..çok güzel olmuş.yolculuk anılarını da çok güzel ifade etmissin.slmlar

    YanıtlaSil
  8. Adsız08:07

    canım hayırlı cumalar ve iyi haftasonları diliyorum.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. muhteremcigim ivrimce otunu ilk defa duyuyorum lezzetini merak ettim dogrusu.
    ellerine saglik canim cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık Muhterem'ciğim! Tam benlik bu otlar.

    YanıtlaSil
  11. Cok sükür,sag-salim eve dönüsünüz olmus.
    Güzel günler diliyorum,sevgiyle ve dostca kal..

    YanıtlaSil
  12. Ellerine saglik,nefis...sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Muhteremcigim,insan memelekete gidince özledigi veya sevdigi tadlari ariyor.Ismi degisik geldi ivrimcenin,tadi güzeldir eminim.Eline saglik canim.

    Selamlarimla,serap.

    YanıtlaSil
  14. çok ilginç bu otu hiç duymamıştım.
    eline sağlık.

    YanıtlaSil
  15. canım ablam günaydın,hayırlı sabahlar nasılsın? her şey gönlünce olsun sevgilerimi bıraktım gidiyorum kendine iyi bak.
    fazla gelemiyorum ama hep aklımdasın

    YanıtlaSil
  16. Adsız09:51

    merhabalar muhterem hanım
    bloglar arası yemek etkinliklerinde nisan ayı ev sahibi benim.
    konu ise; yöresel yemekler.
    etkinliğimize katılır ve logo ekleyerek desteklerseniz sevinirim.
    etkinliik logosu kodunu isterseniz maille atabilirim. mail adresim minemutfakta@mynet.com


    sevgiler
    mine

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...