23 Ekim 2009 Cuma

FIRINDA PALAMUT

Bu tarif Kiler marketlerinin her ay ücretsiz dağıttığı "Kiler Magazin" dergisinin Ekim sayısında çıktı.
Orjinal adı "Kereviz Yaprağında Palamut Buğulama"
Tarifi okuyunca bunu bir deneyeyim dedim.
Turşu mevsimi olduğu için pazarımız her hafta kereviz yaprağı satan tezgahlarla dolu olurdu.
Benim bu tarifi denemeye karar verdiğim gün ortalıkta tek sap bile kereviz yaprağı bulamadım.
Bende onun yerine maydanoz kullandım.
Tarif buğulama olarak geçiyor ama palamutları dik olarak yerleştirdiğimiz için suya pek temas etmiyor ve çıtır çıtır kızarıyor.
Palamutlar birbirine yapışmasın diye dilimlerin arasına kırmızı balık soğanlarından birer dilim yerleştiriliyor.
Palamudu biraz büyük almışım, evde de bir tek eşim balık yediği için 2 günde ancak bitirebildi : )
Tadını çok beğendiğini palamutu hep böyle pişirebileceğimi söyledi.
Seve seve kabul ettim, fırında piştiği için çok uğraştırmıyor ve ocak yağlanmıyor.
"Afiyetle Kalın"


FIRINDA PALAMUT;
Malzemeler;
1 adet halka şeklinde doğranmış palamut,
1 demet maydanoz,
2 adet kırmızı soğan,
1 adet limon,
3-4 kaşık zeytinyağı,
Cherry domates, tuz ve biberiye.
Yapılışı;
Dilimlenmiş palamutları yıkayıp, süzün.
Maydanozları yıkayıp, doğrayın.
Fırın tepsisine önce maydanozları yerleştirin.
Üzerine dilimler halinde olan palamutları bir dilim palamut, bir dilim halka olarak doğranmış kırmızı soğan olmak üzere yerleştirin.
Limon dilimleri ve cherry domateslerini de yerleştirin.
Balıkların üzerine bir kaç kaşık zeytinyağı damlatın.
Tuz ve biberiyeyi üzerlerine serpin.
2 su bardağı su ekleyin.
Önceden ısıtılmış orta dereceli fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.
Sıcak olarak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

12 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık harika olmuş sunumda süper öpüyorum...

    YanıtlaSil
  2. sunum çok güzel,iştah açıcı,çok severim palamautu ellerine sağlık,nefis gözüküyor..

    YanıtlaSil
  3. Palamutun tarifini çok begendim zaten çok sevdiğim balıklardandır.Ayrıca 1-2 dalda defne yaprağı ve tane karabiberde yakışabilir.Sevgilerrr.....

    YanıtlaSil
  4. Adsız23:38

    nasil lezzetli gorunuyor
    gece gece bile olsa hayir demezdim herhalde

    ellerine saglik canim

    sevgiler...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  5. balığı sevmemene rağmen eşin için sürekli pişiriyosun..valla hayranım bu konuda sana...

    ellerine sağlık..yine yine harika...soğanı sevmesemde balık tariflerini seviyorum...

    öpüyorum seni..

    YanıtlaSil
  6. Mis gibi, çıtır çıtır kızarmışta çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. HER ARKADAŞLIĞIN GÖKYÜZÜNDE BİR MELEĞİ VARMIŞ.
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
  8. Off canım ya ne güzelte gözüküyor...
    Ellerine sağlık harika gözüküyor..

    YanıtlaSil
  9. Canım ellerine sağlık, tam mevsimi, balık çok bol bu yıl, ben de haftada en az iki kere yapmaya çalışıyorum, çok sağlıklı bir yemek.Harika bir sunum olmuş, kereviz de çok yakışır balık yemeklerinde eşine afiyetler olsun.
    Sevgilerimle öpüyor, güzel bir hafta diliyorum:))

    YanıtlaSil
  10. En sevdiğim balıklardandır palamut, gerçekten çok lezzetli balık.
    Sunum çok şık. Biberiyeyi et ve tavukta kullanmıştım. Balıkta hiç denemedim. Mutlaka çok lezzetli olmuştur.
    Ellerine sağlık:).
    Sevgiler...
    aslı

    YanıtlaSil
  11. balık yemeklerinde üzstüne yok arkadaşım.bence bir balık rest.açsan hiç fena olmaz.bizde gelip elinden yerdik:)

    YanıtlaSil
  12. hem hafif hemde goruntusu felaket car pici :)) super yani...slmlar medinem

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...