30 Eylül 2010 Perşembe

SEBZELİ FIRIN MAKARNA

Fırın makarnayı genellikle sade, peynirli yada kıymalı olarak hazırlarım.
Geçen ay İKEA'nın restoranında vejetaryen makarnanın tadına bakıp, çok beğenince ilk fırsatta o şekilde denemeye karar verdim.
Vejetaryen makarna, kalem (penne) makarna ile ve 7 çeşit sebze ile hazırlanmıştı.
İçinde kurutulmuş sebze tadı vardı, o tadı tutturabilmek için Knorr'un sebzeli çiftlik pilav harcından kullandım.
Sebze olarak bezelye, havuç, patates, kabak, kırmızı biber kullandım.
Üzerini de beşamel sos ve kaşar peynir ile kaplayıp, fırında pişirdim.
"Afiyetle Kalın"



Değişik fırın makarna tariflerini severek pişiriyorum.
Daha önce yayınladığım fırın makarna tariflerim için, bakınız;


Spagettiden Kuş Yuvası

Enginar Kasesinde Fırın Makarna

SEBZELİ FIRIN MAKARNA;
Malzemeler;

1 paket kalem (penne) makarna,
1 kavanoz garnitür,
1 adet kabak,
1 adet kırmızı biber,
1 paket Knorr sebzeli çiftlik pilav harcı,
Tuz,
Beşamel sos için;
3 su bardağı süt,
1 tatlı kaşığı tereyağ,
3 tepeleme yemek kaşığı un,
Tuz,
Üzerine;
Kaşar peynir.


SEBZELİ FIRIN MAKARNA TARİFİ;
Garnitürü süzün.
Kabakları garnitürün boyutlarında küp küp doğrayın.
Kırmızı biberleride küçük küçük zar boyutunda doğrayın.


Knorr'un sebzeli çiftlik harcını küçük bir tencereye boşaltın.
İçine, 1 küçük su bardağı su ve doğradığınız kabak ve kırmızı biberi ilave edin.
Pilav harcının süzelerek dökülmemesi için, suyu az ilave edin.
Kabakları ve kırmızı biberleri pilav gibi suyunu çektirerek pişirin.
NOT;
Pilav harcı isteğe bağlıdır, isterseniz sebzeleri sade suda haşlayabilirsiniz.


Makarnayı tuzlu suda hafif diri kalacak şekilde haşlayın.
Haşlanan makarnayı süzüp, üzerinden soğuk su geçirin.
Fırın tepsisine makarnayı boşaltın, 3-4 kaşık sıvı yağ ile makarnayı harmanlayın.
Hazırladığınız sebzeleri makarnaya ilave edin.


Beşamel sosu hazırlamak için;
NOT;
Ben beşamel sosu hazırlarken bütün malzemeleri çiğden karıştırıp, kavurmadan pişiriyorum.
Hemen muhallebi kıvamına geliyor ve unun topaklanması gibi bir sorun hiç çıkmıyor.
Sos yemekle birlikte fırında piştiği için çiğ un kokusu gibi bir durumda olmuyor.
Beşamel sos malzemelerini tencereye yerleştirip, iyice karıştırarak muhallebi kıvamında pişirin.
Pişen beşamel sosu makarnanın üzerine yayın.
Üzerine rendelenmiş kaşar peynir serpin.


Önceden ısıttığınız, orta hararetteki fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.


NOT;
Fırın makarnaları fırından çıkardıktan sonra, dağılmadan dilim dilim kesebilmek için en az 15-20 dakika bekletmek gerekiyor.
Dinlendirdiğiniz makarnayı dilim dilim keserek servis yapın.
"Afiyet Olsun"

20 yorum:

  1. vallahi 10 numara görünüyor.ellerine sağlık muhteremcim

    YanıtlaSil
  2. çok severim canım.ellerine sağlık.güzel bir gün diliyorum.sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım süpersin harika bir fikir ilk
    fırsatta deneyeceğim çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. çok çok güzel olmuş..makarnaya sebzeyi çok yakıştırıyorum...bu hali çok hoşuma gitti...

    ellerine sağlık...
    fotoğraflar çok güzel:)

    YanıtlaSil
  5. Çok leziz ve çok güzel görünüyor.Şifa dolu bir lezzet olmuş. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  6. Mis mis börekten güzel görünüyor,ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Muhtermciğim enfes enfes görünüyor buradan canımın içi:)ellerine emeğine sağlık.çok değişik olmuş tarifi okuyunca başamel sos hiç böyle denememiştim sen yapmışsan tamamdır bir pratik yol verdin bize:)süper oldu gerçekten.
    ilk kalabalık misafirime hazırlayacağım listeme aldım.
    çok öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  8. Muhterem hanım ellerinize sağlık harika görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Muhteren Ablacığımm hemen yrın yapacağım ne var ki geç geldim bloğuna:( yoksa bugüne bile yapardım:)
    ellerin dert görmesin ablacımm:)

    YanıtlaSil
  10. bir sebze sever olarak, tarif için çok teşekkür ederim. sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Canım; yine çok güzel ağzıma layık bir yemek, çok severim vede sık sık yaparım ama Knorr harcı hiç kullanmadım,deneyeyim,Muteremciğim seni kocaman öpüyorum.....

    YanıtlaSil
  12. Super olmus ellerine saglik
    Vejeteryan kizima gore
    Tarifi aldim
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. görüntü nefiss ,ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. Muhterem abla valla gelicem bak bir gün sana, bu nedir böyle ağzımın suları aktı inan. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Renkli renkli çok iştah açıcı görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    Hayırlı ve bereketli cumalar..

    YanıtlaSil
  16. Harika bir şey bu..ellerine sağlık.
    Tarif için çok teşekkürler ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. süper lezzetli bir tarif olmuş.bende en kısa zamanda denemek isterim.ellerinize saglık

    YanıtlaSil
  18. bol vitaminli ve enerjili süper bir yemek olmuş
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  19. Öyle istah acici görünüyor ki makarnaniz.... Her gece yesem bikmam... Ellerinize saglik... Biraktiginiz yorum icin de ayrica tesekkür ederim. BU arada benim cicek kursum sadece iki günlüktü.... Bundan sonra cesitli kitaplardan kendi kendime denemeler yapacagim.... Sevgilerimle güzel bir pazar günü diliyorum...

    YanıtlaSil
  20. Cok lezzetli görünüyor. Ellerine saglik. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...