1 Aralık 2010 Çarşamba

BÖBREK SOTE

Bu yıl Kurban Bayramı'nda, şap hastalığı tehlikesi yüzünden, büyük baş kurbanlıklar Avrupa Yakası'na geçemedi.
Bu tarafta olanlarda pek çok kişiye yetmedi.
Angus tipi ithal hayvanlara da güvenemediğimiz için ilk defa küçük baş kurban kestik.
Kurbanda sakatat olarak ciğeri, yüreği bayramın 2. günü pişirdim.
Böbrekleri de iki gün önce pişirdim.
Daha önce ki böbrek pişirmemden aldığım dersle : ) böbrekleri 2 gün suyunu sürekli değiştirdiğim su dolu bir kasede beklettim, sonra pişirdim.
Bu şekilde kokusu neredeyse yok oldu.
"Afiyetle Kalın"

Bu tarif ile Hobi Dünyam Yemek Etkinliği #8 -Kurban Bayramı Sofraları Etkinliği'ne katılıyorum. Ev sahibi olan Yeşil Mutfaktan Tarifler blogunun sahibi olan Özlem'e kolay gelsin dileklerimi iletiyorum.

Sumaklı soğan salatası tarifi burada


Mor lahanayı normal bıçakla doğradığınız zaman sertliğini almak için azıcık tuz ile ovarak 10-15 dakika bekletmenizi öneririm.

BÖBREK SOTE;
Malzemeler;
1 çift böbrek (ben küçükbaş kurbanımızın böbreğini kullandım)
3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,
Tuz, kekik-kırmızı pul biber ve benzeri baharatlar.

Sunum için;
1 küçük boy mor lahana,
1 adet kuru soğan,
Soğan salatası için;
2 adet kuru soğan,
6-7 dal maydanoz,
1 yemek kaşığı sumak,
Tuz, zeytinyağı.


TARİFİ;
Böbreklerin pişerken kokmaması için, 1-2 gün önceden su dolu bir kaseye bırakın.
Günde 2-3 defa suyunu değiştirin.
Not; Kase buzdolabında beklemelidir.
Pişirmeden önce yatay bir şekilde kesip, ikiye ayırın.
Derin bir tencere yada kaçerola'ya(derin el tavası) 1 yemek kaşığı yağ döküp, böbrekleri içine atın.
Kapağını kapatarak ara sıra sallayarak içinde ki suyu salmasını sağlayın.
İçinde ki su çıkınca hemen süzün.
Tencereye yağın geri kalanını ekleyip, böbrekleri tekrar içine atın.
Ara sıra karıştırarak böbrekleri pişirin.
Üzerine istediğiniz baharatları ve tuzunu ekleyip, sunum için hazırladığınız salataların üzerine yerleştirip, servis yapın.
"Afiyet Olsun"

10 yorum:

  1. Sakatatı ben de çok severim, dana dili pişirdim bugün. Böbreği de severim, ama yüekle pek aram, çok sert geliyor. Babam çok sever oysa.Ellerine sağlık sevgili Muhterem.

    YanıtlaSil
  2. Ben hic bobrek yemem,aslind asakatta tercih etmem. Ama goruntu harika ellerine saglik arkadasim
    Sevgielr
    Sefa

    YanıtlaSil
  3. ablacım ellerin dert görmesinn:)
    ben sakatattan hiç hazzetmem lakin babam ve annem çok sever annem de suyunu değiştirir hep:)
    kurbanınızı allah kabul etsin inşallah..

    YanıtlaSil
  4. Sunum cok $ik olmus. Bircok kisi ""iyyk" dese de ben de sakatat sevenlerdenim.
    afieyt olsun:)

    YanıtlaSil
  5. ablacım tarifleri kopyalayamıyorum. kopyalama yasağını kaldırabilir misin? tarifi ve resmi alamadım.

    YanıtlaSil
  6. Böbrek her zaman yemediğimiz bir lezzet,eşim çok sever, ellerine sağlık çok güzel bir sunum olmuş,öptüm....

    YanıtlaSil
  7. HARİKA BİR SUNUM ELLERİNE SAĞLIK:)

    YanıtlaSil
  8. harika olmuş.. bende severim:)
    elinize sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. ALLAH kabul etsin tekarrını nasip etsin,püf noktası için teşekkürler
    sevgiler

    YanıtlaSil
  10. ablacım mailini aldım tarifini aldım. katılımın için çok teşekkürler. Her zaman beklerim.
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...