27 Haziran 2011 Pazartesi

SUCUKLU BULGURLU MADIMAK

Bu yıl ailece hiç yemediğimiz otlarla tanıştık.
Pazarda hiç ummadığım bir köşede demet demet taze ot satan tezgahları görünce, hemen tezgahın başına gidiyorum.
Çoğu otu tanımıyorum, pazarcıya tek tek otların isimlerini soruyorum.
Daha fazla sıkmamak için tarif sormuyorum.
Zaten bütün otlar üç aşağı beş yukarı aynı şekilde pişiyorlar.
Madımak aldığım gün internette tarif aradım.
Bu tarifi Gül'ün Mutfağı blogunda gördüm, klasik tariflere benzemiyordu.
Madımağı hemen Gül ablanın tarifine göre pişirdim.
Artı olarak bir tek kuru nane ekledim.
Sucuk, bulgur ve baharatla nefis bir yemek oldu.
Bu sezona ait son yenilebilir ot yemeği tarifimiz "diken ucu-melevcan" olacak.
"Afiyetle Kalın"

SUCUKLU BULGURLU MADIMAK;
Malzemeler;
Yarım kilo madımak,
2 adet kuru soğan,
Yarım kangal sucuk,
1 tatlı kaşığı biber salçası,
1 yemek kaşığı kuru nane,
2 adet domates,
1 çay bardağı pilavlık bulgur,
Tuz, zeytinyağı.

TARİFİ;
Madımakları temizleyip, yıkayın ve doğrayın.
Not;
Madımağın sert olan saplarını içine karıştırmayın, pişmek bilmiyorlar.
Hemen hemen 1 litre suyun içinde haşlayın.
Madımaklar yumuşamaya başlayınca bulguru ilave edin.
Kuru soğanı küp küp doğrayıp, zeytinyağında pişirmeye başlayın.
Üzerine kabuklarını soyup, doğradığınız domatesleri ve biber salçasını ilave edin.
Sucuğu dilimleyerek tencerenin içine ekleyin.
Kuru naneyi ve diğer baharatları ekleyin.
Hazırladığınız bu sosu haşlanan madımakların içine ekleyerek beraber biraz daha pişirin.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

5 yorum:

  1. Pek leziz görünüyor bu yemek. Sucuk da çok yakışmış.
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. Madımağı görünce koptum geldim valla.Bizim buralarda çok vardır madımak otu.Biz sulu halini yapıp üzerinede yoğurtlu sarımsak döküp yeriz.
    Ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bizim yörenin yemeğidir madımak gerçektende şahane bir yemek olur.Hele yufaka ekmek ile bandura bandura yenirki sorma canım ya köyümü ve lezzetlerimi özledim :(

    YanıtlaSil
  4. Adsız18:30

    Ablamın kayınvalidesinde ve tefsir grubumuzdaki bir ablamızda yemiştim madımağı. Artık pazarlarda her türlü yeşillik satılıyor ama tarif bilmek lazım. Ben de cesaret edip bir gün madımağı alırım inşAllah. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Daha haftasonu teyzem madımaklı gözleme yaptı. Çok güzel oluyor ıspanak gibi ama daha bir keskin lezzeti oluyor. Bu yıl yağmur bol olunca çok bolmuş. Bizde sucuklu yaparız yemeğini ama bulgur koymuyorduk. Bir dahaki sefere tarifinizi deneyeceğim. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...