25 Temmuz 2012 Çarşamba

İNCİRLİ ISLAK TATLI

Geçen kış, kızkardeşim kuru incirle hazırlanan bu tatlıyı (benim mutfağım-Asya) sitesinde görüp, denemiş.
Telefonda tatlının lezzetini o kadar güzel anlattı ve tatlıyı yapmam için ısrar etti ki hemen malzemeleri temin edip, ertesi gün bende yaptım.
Tatlının tadına  bakınca kardeşime hak verdim, gerçekten nefis bir tatlı.
Kek bölümü ekmek kadayıfına çok benziyor.
Bu tatlı için kuru incir aldığım zaman birde "İncir Uyutması" yapmıştım.
Artan incirleriniz olursa incir uyutması yaparak değerlendirebilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"


İNCİRLİ ISLAK TATLI;
Malzemeler;
Keki için;
10 adet kuru incir, (suda ıslatılmış, ufak doğranmış)
1 su bardağı ceviz içi,
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı un,
3 yumurta,
1 paket kabartma tozu.
Şerbeti için gerekli malzeme;
1,5 su bardağı su,
1 yemek kaşığı nescafe,
Yarım su bardağı toz şeker,
Muhallebi için gerekli malzeme;
2 yemek kaşığı nişasta,
2 yemek kaşığı un,
1 lt süt,
5 yemek kaşığı toz şeker,
1 adet limonun rendelenmiş kabukları,
Pişmesine yakın; 50gr tereyağı
Piştikten sonra; 1 poşet toz krem şanti
Üzerini süslemek için;
Ceviz ve kuru incir.


TARİFİ;
Kek için yumurta ve şekeri çırpın, cevizi, unu, kabartma tozunu ekleyip karıştırın.
En son inciri ekleyip dikdörtgen Borcama dökün.
160 derecede pişirin (incirden dolayı düşük ısıda pişmesi gerekiyor).
Muhallebiyi pişirmek için;
Tereyağ ve  krem şanti haricindeki malzemelerle muhallebiyi pişirin.
Pişmesine yakın tereyağını ekleyin.
Piştikten 5 dakika sonra 1 poşet toz krem şantiyi muhallebiye ekleyip mikserle çırpın.
Kek piştikten sonra 3-4 dakika havalandırın.
Şerbet malzemelerini karıştırıp (pişirmeden) kekin üzerine dökün.
5 dakika sonra muhallebiyi üzerine yayın, buzdolabında 2-3 saat bekletin.
Üzerini ceviz ve ıslatılmış kuru incir dilimleri ile süsleyin.
“Afiyet Olsun”

12 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık incirli tatlıları çok severim.Bereketli iftarlar,sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. pasta nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. canım nefis görünüyor ellerine sağlık. bizim komşumuz da hep yapar hımmm şimdi yine canım çekti afiyet şeker olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Muhteremcim ellerıne saglık..İncir en sevdıklerım arasında bende bu tatlıdan yapıyorum guzel oluyor muhakkak denenmesı lazım....sevgılerımle...

    YanıtlaSil
  5. annemin favorisidir ,birçok kez yaptım onun için
    ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
  6. incirli ıslak kek ismi de yakışmış.ben incir tabanlı muhallebi diyordum:)

    çok severiz bu tatlıyı ailecek.

    ellerine emeklerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. bende çok methini duydum ama daha yapmak nasip olmadı.

    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. Bende deneyeyim o kadar analattınız ki hemen deneyeceğim ama incir yok evde.

    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. Bu tatlıyı ben de yaptım çok güzel oluyor ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Mmmm nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Nişasta, Mısır nişastası mı acaba?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Ben buğday nişastası kullandım ama mısır nişastası da kullanılabiliyor.
      Kolay gelsin.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...