6 Aralık 2012 Perşembe

KADAYIFLI MUHALLEBİ

 
Kadayıflı Muhallebi, geçen yıl yemek bloglarında  en çok  yapılıp tarifi verilen tatlılardan biri oldu.
Ben tatlıyı ilk defa 2-3 yıl önce kızkardeşimde yemiştim, tadına özellikle kremalı muhallebisine ve çıtır çıtır kadayıfına bayılmıştım.
Kardeşim bana "abla sana ne hazırlayayım?"  dediğinde hep bu tatlıyı istedim : )
Evde bende yapmaya başlayınca tarifi blogda yayınlamak için resimlerini çektim ama aylardır arşivde durduğu halde bir sırası gelmedi.
Tarifi  kızkardeşim Hatice'nin  sayfasından alarak yapmış bende o tarifi uyguladım.
Orjinal tarif tepsi de yapılıyor, ben kuplarda hazırladım.
Tarifte krema kullanılıyor ama eğer bulamazsanız onun yerine 2 poşet toz krem şanti kullanabilirsiniz.
Bu tarifin en zor ve el oyalayan tarafı kadayıfları ufalamak ve kavurmak.
Tarifin en önemli özelliği çıtır çıtır kadayıf olduğu için, akşamdan yapıp ertesi gün servis etmek gibi bir lüksünüz yok, kadayıflar bekleyince yumuşuyor.
Fakat kadayıfları akşamdan kavurup, kapaklı hiç hava almayan bir kapta bekletirseniz çıtırlığını kaybetmiyor.
Ertesi gün de muhallebiyi pişirip, hazırladığınız kadayıfla hemen tarifi uygulayabilirsiniz.
"Afiyetle Kalın"



KADAYIFLI MUHALLEBİ;
Malzemeler;
300 gram tel kadayıf,
6 yemek kaşığı toz şeker,
5 yemek kaşığı tereyağ,
1,5 su bardağı ufalanmış ceviz içi,
Muhallebi için;
1 litre süt,
4 yemek kaşığı un,
2 yemek kaşığı mısır nişastası,
2 Türk fincanı kahvesi toz şeker,
1 adet yumurta,
1 paket vaniya,
1 küçük paket (200 ml) krema.
KADAYIFLI MUHALLEBİ TARİFİ;
Kadayıfı mutfak makası veya bıçakla iyice keserek ufalayın.
Not;
Hatice dondurucuda 1-2 saat bekletmeyi önermiş, o zaman daha kolay ufalanıyormuş.
Teflon bir tencerede ufaladığınız kadayıfları, tereyağı, şekeri yüksek ateşte karıştırarak kavurun.
Yanmaması için cevizleri sonradan ekleyin.


Muhallebi malzemelerini ayrı bir tencerede pişirin.
Muhallebi piştikten sonra içine kremayı ekleyip, iyice karıştırın.
Not;
Eğer krem şanti kullanıcaksanız bu aşamada toz olarak ekleyip, iyice çırpın.
Kadayıfın yarısını dikdörtgen borcama yerleştirin.
Üzerine muhallebiyi dökün.
Tekrar üzerine kadayıfları yerleştirip, iyice soğuduktan sonra dilimleyerek servis yapın.
Kupta hazırlamak için;
Kavrulmuş kadayıftan 1 yemek kaşığı kup veya kasenin dibine yerleştirin.
Üzerine 1 kepçe kadar muhallebi yerleştirin.
En üst bölümüne de yine kadayıf yerleştirin. 
Soğuduktan sonra servis yapın.
"Afiyet Olsun"

17 yorum:

  1. Canım bizim evde ayda bir kez kesin yapılır elle
    rine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdiğim bir tatlıdır,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik benimde cok sevdigim bir tatlidir .
    kücük bir öneri birakayim canim
    kadayiflari oldu gibi firina at kizarinca cikar ufalanmasi daha kolay
    ayriyeten sekeri terayagini tavada erit önce cevizleri sotele daha sonra ufaladigin kadayiflara karistir
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  4. Bayılıyorum bu tatlıya!
    Enfess oluyor..
    Ellerine sağlık ablacığım..
    Şifa olsun inşAllah..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel oluyor biliyorum.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Canim ellerine saglik cok güzel nefis görünüyor afiyetler olsun Hayirli aksamlar.

    YanıtlaSil
  7. Bloglarımızın vazgeçilmezi :)

    YanıtlaSil
  8. sunum çok şık ellerinşze sağlık

    YanıtlaSil
  9. merhabalar.bu tarif benimde sık yaptığım çok hafif ve çook beğenilen bir tarif.sunumunuz çok hoş olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. Görüntü da şahane hani, ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  11. evet ya benim de yediğimde bayıldığım ama hiç denemediğim bir tarif yakın zamanda kısmet olur inşaAllah bu arada sunum çok hoş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Bende bir borcam da yapmıştım ama sizinki kuplarda nefis görünüyor. Sunumunuz harika tarif çok güzel, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Eline saglik olsun.. Cok sevdigim tatli..
    Hic itiraz etmem..
    Olsa her gun..)
    Cok guzel gozukuyor sunumu da muhtesem..

    YanıtlaSil
  14. Tatlıyı görünce ağzımın suyu aktı..Ve hemen kolları sıvadım,eşime yaptım..Üç gün boyunca yedik..Hatta Ankara Kanal 7 çalışanlarına da nasip oldu..Herkes çok beğendi..Çok teşekkür ederim..Sizin çoğu tarifi evde ben de uyguladım..Tek kelimeyle harikasınız :) ALLAH yolunuzu açık etsin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık Bircan, eminim çok güzel olmuştur.
      Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.
      Bende sana habercilikte başarılar diliyorum.

      Sil
  15. Adsız15:20

    Bu tarifi sakızlı muhallebiyle deneyin harika bir tat oluyor kesinlikle.. Hazır muhallebi kullanabilirsiniz böyle sadesini hiç yemedim ama sakızlısını yapıyoruz ,sakızlı muhallebiyi çokta sevmediğim halde kadayıfla birleşince vazgeçilmez oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneriniz için teşekkür ederim, eminim çok güzel oluyordur :)

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...