10 Ocak 2013 Perşembe

EĞŞİLİ PİLAV (EKŞİLİ PİLAV)

Muhterem'le Afiyetle
Ekşili pilav ya da yöresel adı ile "eğşili pilav" Kastamonu mutfağının önemli yemekleri arasında yer alıyor.
Bende Kastamonu'luyum, fakat eğşili pilavı daha önce hiç yemedim.
Sanırım bu yemek daha çok Kastamonu'nun merkezine yakın bölgelerde yapılıyor.
Kastamonu'da çalışan oğluma eğşili pilavı sordum "çok güzel olur anne, hele ısırgan otlusu harika oluyor" dedi.
Ben geçtiğimiz haftalarda pazara gelen ebegümeci ile hazırladım ama ısırgan çıktığı zaman onunla da bir denemek lazım.
Eğşili pilavın ana malzemelerinden birisi olan Siyez Bulguru evde vardı, onu kullandım.
Tarifi Kastamonu'lu olan sevgili Deniz'den aldım.
Kastamonu denince akla gelenleri ve yöresel yemekleri ile ilgili hazırladığım bol resimli yazı burada
"Afiyetle Kalın"



Kastamonu ekşili pilav nasıl yapılır?
EĞŞİLİ PİLAV;
Malzemeler;
3 su bardağı siyez bulguru,
2 su bardağı ekşi yoğurt,

3 adet kuru soğan,
2 çorba kaşığı domates salçası,
3 adet yeşil biber,
Bir tutam maydanoz, dereotu ve taze nane,
1 demet ebegümeci otu, veya ısırgan, asma yaprağı, kuzukulağı vs. gibi otlar,
Tuz, karabiber, kırmızı pul biber,
3 çorba kaşığı tereyağı,
2 çorba kaşığı sıvıyağ.

kastamonu yöresel yemekleri 
EĞŞİLİ PİLAV TARİFİ;
Siyez bulgurunu ayıklayıp, yıkayın ve iyice süzün.
Soğanları küçük küçük doğrayıp, sıvı yağda pişirmeye başlayın.
Biberleri de ince ince doğrayıp, ekleyin.
İçine domates salçası ilave edin.
Yıkanmış bulguru tencereye ilave edin, üzerini geçecek kadar su ve baharatları ekleyin.
Bulgurlar piştikten sonra tekrar 1 su bardağı sıcak su ilavesi yapın.
Biraz daha kaynayan pilavın üzerine çırpılmış yoğurt (veya yayık ayranı) hızlıca ekleyin ve 2 taşım daha kaynatın.
Ebegümeci ve diğer taze otları ayıklayıp, yıkayın, ince ince doğradıktan sonra yemeğe ilave edin.
Otlarla birlikte yaklaşık 10-15 dakika daha pişirdikten sonra ocaktan indirin.
Bir tavada tereyağı ve kırmızı pul biber kızdırıp, eğşili pilavın üzerine gezdirin.
Sıcak sıcak servis yapın.
"Afiyet Olsun"

 
*Muhterem'le Geziye güncellendi.
Hep yaz resimlerini gördüğünüz köyümüzün sonbahar resimlerini de görmek ister misiniz?
Bakınız; Muhterem'le Geziye-Çatalzeytin İsmail Köyü-Sonbahar

6 yorum:

  1. Kastamonuda 25 yıl yaşadım. halen bağlarım var. Ekşili pilavı biz çok yapar ve yeriz. Ablamın kayınvalidesi özellikle hemen biz gidince yapar her yerde Siyez buğdayı bulunmuyor. Geçen yıl İstanbula gittiğimde de yapmıştı kulakları çınlasın. Hemen fotoğraflamış ve o dönemde yazralık yaptığım siteye yüklemiştim. Çok başarılı bir tarif olmuş. Ellerinize sağlık. Bugün inanırmısınız bilmiyorum ama. NATIONAL GEOGRAPHIC TRAVELER DERGİ EKİ VERDİ EŞİM BANA içersinde lezzet otoritelerinin 10 favorisi vardı. Bunlardan biride Eğşili pilav ve simit tiritiydi. İnşallah bend esiz kadar güzel yapar bloğumda yayınlarım. sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için teşekkür ederim.
      National Geographic Traveler ekinde ki yazıyı bende gördüm, açıkçası bu kadar bilinen ve sevilen tarif olmasına çok şaşırmıştım.

      Sil
  2. ellerinize saglık.bende kastamonuluyum ama ilk kez şimdi duydum,size afiyet olsun.sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, tanıştığımıza memnun oldum :)

      Sil
  3. postlarin panelime düsmüyor arkadasim :(
    ellerine saglik yöresel tatlarimiz harika oluyor lakin hepsini bilmiyoruz
    hayata aksettirdigin icin sonsuz sükran
    muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetli arkadaşım,
      Güzel yorumun için teşekkür ederim.
      Yeni yazılarım kumanda panelinde neden çıkmıyor bilemiyorum.
      Daha önce böyle bir sorundan bahseden olmadı, belki geçici bir durumdur.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...