25 Mart 2015 Çarşamba

KAYMAK KREMALI ŞERBETLİ TATLI

Bir önce ki kahvaltı resimlerinde gördüğünüz tatlının tarifini araya başka tarifler girmeden hemen vereyim.
Bu tatlıyı Füsun'da görüp, not aldım.
Kahvaltı misafirlerimin geleceği zaman tam tarifi deneme fırsatı diyerek tatlıyı geceden hazırladım.
Gece buzdolabında dinlendi, sabah kahvaltı misafirlerime servis yaptım.
Şerbetli olmasına rağmen hafif bir tatlı, krem şanti bölümüde hafif olmasını sağlıyor.
Füsun kremasını kendisi hazırlamış, ben pratik olsun diye kaymak tadında şanti kullandım.
Kek bölümünde hiç yağ yok, şerbetli ve arasının kaymaklı oluşu ekmek kadayıfını hatırlatıyor.
Keki pişerken çok kabarmıyor, arasına sürülen krem şanti ile biraz yükseliyor, şerbetini verince de biraz daha kabarmış oluyor.
Bu tatlı benim tarif defterimde yerini aldı, ben bu tarifle daha çok misafir ağırlarım :)
"Afiyetle Kalın"

Şerbetli tatlı nasıl yapılır?
KAYMAK KREMALI, ŞERBETLİ TATLI;
Malzemeler; (Dikdörtgen Borcam için)
Keki için;
4 yumurta,
2 Türk kahve fincanı şeker,
3 yemek kaşığı su,
4 Türk kahve fincanı un,
1 portakalın veya limonun rendelenmiş kabukları,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
Arası için;
1 paket Dr. Oetker kaymak tadında şanti,
2 su bardağı soğuk süt,
Şerbeti için;
2 su bardağı toz şeker,
4 su bardağı su,
1 paket vanilya.

dr.oetker kaymak tadında
KAYMAK KREMALI,  ŞERBETLİ TATLI TARİFİ;
Şerbet malzemelerini 10 dakika kaynatıp soğutun.
Şeker ile yumurtayı mikserde 5 dakika çırpın.
Su, un, vanilya, kabartma tozu ve rendelenmiş portakal kabuğunu ekleyin, yavaşça karıştırın.
Büyük boy dikdörtgen Borcama yağlı kağıt serilip üzerine keki dökün.
170 derece ısıda ki fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Kek soğuduktan sonra düz bir zemine ters çevirin, keki alt ve üst bölümü olacak şekilde ortadan ikiye kesin.
Kaymak tadında krem şantiyi soğuk sütle çırpın.
Not;
1 pakette 2 poşet şanti var, ikisi de kullanılacak.
Ortasından kestiğiniz kekin alt kısmını tepsiye yerleştirin.
Arasına krem şantiyi sürün.
Kekin diğer yarısını şantinin üzerine yerleştirin.
İstediğiniz büyüklükte dilimleyin.
Şerbetini azar azar üzerine gezdirin.
Not;
Şerbetin hepsini bir seferde dökmeyin.
Çektikçe dökerseniz kendi damak tadınıza uygun sertlikte veya yumuşaklıkta hazırlamış olursunuz.
Şerbetini döktüğünüz tatlıyı 3-4 saat hatta bir gece buzdolabında dinlendirin.
Arasında şanti olduğu için buzdolabında durması gerekiyor.
Servis yaparken dilimlerin üzerini kuruyemiş, hindistan cevizi veya Antep fıstığı ile süsleyebilirsiniz.

"Afiyet Olsun"

4 yorum:

  1. Ay bayıldım maşallah tarifleriniz hem çok güzel hem pratik hiç görmemiştim sitenizi ama inşallah hep uğramak istiyorum. Tebrik ediyorum sizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Kübra Hanım,
      Güzel sözleriniz için teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bende yaptım ama sizinki gibi turuncu olmadı nedendir ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Kübra,
      Ben tatlıya güzel bir aroma katması için 1portakalın kabuklarını rendeledim.
      Kalın kabuklu bir portakaldı, belki bu yüzden rengini bu kadar kuvvetli vermiştir.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...