18 Mart 2016 Cuma

LALE POĞAÇA

mayalı poğaça
Bu poğaçanın şeklini bir kaç yıl önce Facebook'ta Arapça yayın yapan bir sayfada görmüştüm.
Şeklini gördüm ama ismini okuyamadım.
Bu şekle benzeyen poğaçalara genellikle "külah poğaça" deniyor ama ben bu poğaçayı daha çok laleye benzetiyorum.
Ben ilk günden beri lale poğaça diyorum.
Tarifi hazırlarken sürekli kullandığım mayalı poğaça tarifimde ki hamuru kullandım. 
Bu poğaçanın da içinde olduğu çay misafirlerime hazırladığım çay menüsü 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"




mayalı külah poğaça
LALE POĞAÇA;
Malzemeler;
1 su bardağı süt,
1 çay bardağı sıvı yağ,
1 yumurta, akı içine sarısı üstüne,
1 paket instant maya (10 gramlık)
2 çay kaşığı tuz,
2 çay kaşığı toz şeker,
Yaklaşık 3,5 yada 4 su bardağı un,
İç malzemesi için;
1 su bardağı iç bezelye,
1 adet küçük boy kuru soğan,
1 adet küçük boy patates,
1 adet küçük boy havuç,
1 yemek kaşığı salça,
Tuz, zeytinyağı.

nasıl yapılır?
LALE POĞAÇA TARİFİ;
Önce bezelyeli iç malzemesini hazırlayalım;
Tencereye yarım çay bardağı zeytinyağı ekleyin.
Soğanı küçük küçük doğrayıp, tencereye ekleyin.
Salçayı ilave edip, biraz kavurun.
Bezelyeyi ve küp küp doğradığınız havucu ve patatesi tencereye ekleyin.
Not;
Bezelyeyi konserve olarak kullanırsanız en son ekleyin.
Tuz ve 1 su bardağı su ilave edip, kısık ateşte pişirin.
Hamurun hazırlanması;
Mayayı ılık sütte eritin.
İçine yumurta beyazı, sıvıyağ, tuz, şeker ve unu ekleyerek yumuşak bir hamur yoğurun.
Yoğurduğunuz hamurun üzerini örterek 10 dakika bekletin.
Daha sonra küçük bir yumurta büyüklüğünde pezilere ayırın.
1.Tezgaha çok az un serperek peziyi fincan tabağı büyüklüğünde açın.
2-3. Açtığınız hamurun tam ortasından kenarına doğru kesin.
4. Kestiğiniz kısmın ucuna iç malzemesi yerleştirin.
5. İç malzemesinin üzerine hamurun kenarını kapatın.
6-7-8. Yuvarlayarak külah şekline getirin. 
Diğer pezileri de aynı şekilde hazırlayın.
Yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine aralıklı olarak dizin.
Hazırladığınız poğaçaları 1 saat mayalandırın.
Üzerine yumurta sarısı sürün.
Önceden ısıtılmış, orta hararette ki (180 derece) fırında pişirin.
Piştiği zaman üzerini nemli bir bez ile örtün.
Sıcak olarak servis yapın.

mayalı poğaça
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...