31 Temmuz 2016 Pazar

VİŞNELİ, YOĞURTLU DONDURMA

cherry yogurt ice cream
Yaz tüm bunaltıcı havası ile devam ederken soğuk bir dondurma tarifi vereyim.
Yaz sıcağında dondurma resmi çekmenin çok zahmetli bir iş olduğunu belirtmek isterim :(
Onlar erimeden resimleri çekmeniz, işinizi çabucak bitirmeniz gerekiyor.
Bu tarifte yoğurt ana malzemelerden birisi.
Yoğurda istediğiniz meyvenin püresini ve arzunuza göre pudra şekeri veya bal, bir de 1 poşet krem şanti ekliyorsunuz.
Kalıplara doldurup buzlukta 4-5 saat bekletiyorsunuz, dondurmanız hazır.
Ben bu tarifle daha önce çilekli, karadutlu ve muzlu hazırladım.
Birde frambuazlı hazırladım ama onu henüz yayınlamadım.
Bu tarifte vişne püresi kullandım.
Yoğurt ve krem şantinin etkisi ile rengi pembe oldu, açıkçası ben daha koyu bir renk elde edeceğimi düşünmüştüm.
Birde bu sefer dondurma kalıplarına doldurmadan önce damla çikolata da ekledim.
Vişne ile hazırladığım ve yayınlanmayı bekleyen 3 tarifim daha var ve bu tariflerden birisi yemek, İnşaallah sezonu bitmeden hepsini yayınlayabilirim :)
Vişne ile hazırladığım diğer tarifler BURADA
"Afiyetle Kalın"


vişneli dondurma
VİŞNELİ, YOĞURTLU DONDURMA;
Malzemeler;
12 yemek kaşığı yoğurt,
1 su bardağı çekirdeği çıkarılmış vişne püresi,
1 poşet krem şanti,
4 yemek kaşığı pudra şekeri, (pudra şekeri yerine bal kullanabilirsiniz)
2 yemek kaşığı damla çikolata,
1 paket vanilya. 

 cherry ice cream
VİŞNELİ, YOĞURTLU DONDURMA TARİFİ;  
Vişnelerin saplarını koparın yıkayıp süzün.
Çekirdeklerini çıkarıp mutfak robotundan çekerek püre haline getirin.
Vişne püresine, yoğurt, krem şanti, vanilya, pudra şekerini ilave ederek iyice karıştırın.
İçine 2 yemek kaşığı damla çikolata ekleyin.
Çikolatayı ekledikten sonra kaşıkla karıştırın, sakın robotu çalıştırmayın.
Dondurma kalıplarına hazırladığınız dondurma karışımını paylaştırın.
Çubuklarını takın.
Derin dondurucuda 5 saat bekletin.

cherry yogurt ice cream
"Afiyet Olsun" 

4 yorum:

  1. Berna
    Krem şantiyi toz haldemi katıyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Evet, krem şantiyi toz halinde ekliyoruz.

      Sil
  2. Adsız18:40

    Krem şanti atmasak olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Krem şanti bu tarifte kıvam verici olarak kullanılıyor, onun yerine labne peyniri kullanabilirsiniz.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...