7 Eylül 2016 Çarşamba

HAZIR BAKLAVA YUFKASIYLA LAZ BÖREĞİ

laz böreği
Kurban bayramına çok az zaman kaldı.
Şimdi pek çok ev hanımı ev temizliğinin yanı sıra bir de "bayramda hangi tatlıyı yapsam?" diye düşünüyor.
Pek çok evde hamur tatlıları, kadayıf tatlıları ya da elde açılan baklavalar hazırlanıyor.
Bir de vakit alan veya tecrübe isteyen tariflerle uğraşmak istemeyenler için son yıllarda büyük kolaylık sağlayan hazır baklava yufkası ile hazırlayabileceğiniz tarifler var.
Bende bu baklava yufkalarını bayramlarda ya da kalabalık misafir grubu geleceği zaman kullanıyorum.
Baklava yufkaları ile pek çok tarif denedim.
Bugünkü tarifimiz olan laz böreğini ise uzun zamandır hazır baklava yufkası ile denemek istiyordum.
Laz böreğinin özelliği içinde muhallebi olan bir tatlı olması, ben şerbetli olanını seviyorum ama üzerine pudra şekeri serperek hazırlanan laz böreği de var.
Geçenlerde elimde baklava yufkası varken denedim.
Hem bizden hemde yiyenlerden olumlu geri dönüşler aldım.
Laz böreğini çok sevdik de en önemli sorun olan hazır baklava yufkasını kesmek ve dilimleme işini ne yapacağım bilmem.
Hazır baklava yufkası, taze açılmış yufka gibi kolaylıkla kesilmiyor, çok zor dilimleniyor.
Hatta sırf bu kesme işinin zorluğu yüzünden son dönemlerde tepside kesilen tarifleri yapmıyordum.
Bu tarifte beni zorlayan tek şey baklava yufkasını kesmek oldu.


laz böreği tarifi
Hazır baklava yufkası ile yaptığım tatlı ve börek tariflerinden oluşan içinde şimdilik 14 tarif bulunan bir dosya hazırlamıştım.
Bayram öncesi çok işinize yarayabilir.
Hazır baklava yufkası ile hazırladığım diğer tatlı ve börek tariflerim 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"  

muhallebili baklava
HAZIR BAKLAVA YUFKASIYLA LAZ BÖREĞİ;
Malzemeler;
30 adet baklavalık yufka,
250 gram tereyağ,
1 çay bardağı sıvıyağ,
Muhallebisi için;
4 su bardağı süt,
2 adet  yumurta,
2 yemek kaşığı un,
2 yemek kaşığı nişasta,
5 yemek kaşığı toz şeker,
1 paket vanilya,
1 yemek kaşığı tereyağ,
Şerbeti için;
2,5 su bardağı toz şeker,
2,5 su bardağı su,
1 paket vanilya,
Yarım limon.
 
laz böreği nasıl yapılır?
HAZIR BAKLAVA YUFKASIYLA LAZ BÖREĞİ TARİFİ;
Önce şerbet malzemelerini karıştırıp kaynatın.
Kaynadıktan 5 dakika sonra 4-5 damla limon sıkın, 5 dakika daha kaynatıp ocağı kapatın.
Muhallebi malzemelerini karıştırıp pişirin.
Not;
Orjinal laz böreği tarifinde muhallebinin içinde karabiber oluyor, biz ailece tercih etmediğimiz için kullanmadım.
Muhallebinin kabuk bağlamaması için soğuturken sık sık karıştırın.
Fırın tepsisinin yağlayın, ilk yufkayı serin.
Üzerine eritilmiş tereyağı ve sıvı yağ karışımından sürün.
Tekrar yufka serip, yine yağlayın.
Bu şekilde yufkaların yarısını tepsiye dizin.
Eğer benim ki gibi dikdörtgen Borcam kullanırsanız yufkaları katlayarak yerleştirin.
Yufkaların üzerine pişirip soğuttuğunuz muhallebiyi yayın.
Tekrar her katını yağlayarak kalan yufkaları muhallebinin üzerine dizin.
Son yufkayı yerleştirdiğiniz zaman üzerine yağ sürmeden önce kare kare dilimleyin.
Kalan sıvı yağlı tereyağını yufkaların her yerine eşit şekilde sürün.
Önceden ısıtılmış orta hararetteki (180 derece) fırında üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin.
Piştikten sonra mutlaka soğuması için bekleyin.
Tatlı soğuk, şerbet ılıkken şerbetini dökün.
Şerbetini döktükten sonra da kendine gelmesi, şerbetini çekmesi için yarım saat kadar dinlendirin.
Servis yaparken bıçakla dilimlerin üzerinden tekrar geçip dilimleyerek servis yapın.

muhallebili baklava
"Afiyet Olsun"

4 yorum:

  1. Afiyet olsun ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Fatma Ersöz18:32

    Ellerine sağlık canım 😋yiyenler çok methettiler tadını,lezzetini 😉Bende denemek istiyorum inşaAllah 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ablacım :)
      Beğenmelerine çok sevindim, tavsiye ederim çok hafif bir tatlı oluyor.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...