26 Eylül 2017 Salı

İNCİRLİ PARFE

Muhterem'le Afiyetle
Bugün incirler bitmeden, havalar soğumadan incirle hazırladığım parfe tarifini vereyim.
Bir sonra ki bölümde ise bu parfenin mönüsünde yer aldığı akşam yemeğinin resimlerini yayınlayacağım.


fig parfait
İncirle parfe hazırlamaya karar verdiğimde bembeyaz net bir rengi olan parfe yapmak istedim.
İnciri blenderden çekip, muhallebi kısmına ekleyebilirsiniz ama ben tercih etmedim.
Onun yerine kalıbın içine incir dilimleri yerleştirdim.
Üzerine muhallebiyi döktüm.
Kalıp olarak son yıllarda çok popüler olan her bir dilimi ayrı olan kek kalıbı kullandım.
Böyle bir kalıbınız yoksa farklı kalıplarla da bu tarifi hazırlayabilirsiniz.
Mesela kağıt bardak kullanarak yapabilirsiniz.
Bardağın dibine incir dilimi yerleştirdikten sonra üzerine muhallebi döküp, donduktan sonra ters çevirerek servis yapabilirsiniz.
Parfeyi beyaz yapınca üzeri çok sade ve hareketsiz kaldı.
Bende çikolata eritip, üzerine eritilmiş çikolata gezdirdim.
Parfe dondurucu da bekleyen bir tatlı olduğu için yenecek kıvama gelmesi için mutlaka servisten 1 saat önce buzdolabının dondurucu kısmından normal kısmına alın.
"Afiyetle Kalın"

 parfe nasıl yapılır?
Taze incirle hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA

 fig parfait
İNCİRLİ PARFE;
Malzemeler;
4 adet taze incir,
1 Litre süt,
4 yemek kaşığı un,
3 yemek kaşığı nişasta,
5 yemek kaşığı toz şeker,
2 poşet krem şanti,
1 paket vanilya,
1 limonun rendelenmiş kabukları.
Üzeri için;
40 gram çikolata.

incirli parfe tarifi
İNCİRLİ PARFE TARİFİ;
Parfenin muhallebi kısmını hazırlamak için krem şanti hariç bütün malzemeleri karıştırarak muhallebiyi pişirin.
Muhallebi piştikten sonra içine toz krem şantileri ekleyin, iyice karıştırın. 
Ben bu aşamada mutfak robotunu kullandım.
Ne kadar iyi çırpılırsa o kadar iyi bir kıvamı oluyor. 
İncirleri yıkayın, kurulayın.
İnce dilimler halinde dilimleyin.
Kullanacağınız kalıbın içine incir dilimlerini yerleştirin.
Üzerine hazırladığınız muhallebiyi dökün.
İçinde hava kabarcığı kalmasın diye kalıbı 2-3 defa tezgaha vurun.
Hazırladığınız parfeyi derin dondurucuda iyice soğuyuncaya kadar (yaklaşık 4-5 saat) bekletin.
Servis yapacağınız zaman kalıbı servis tabağına ters çevirip yerleştirin.
Çikolatayı küçük bir kabın içine parçalayarak koyun.
Bu kabıda içinde su olan ısıya dayanıklı başka bir kabın içine yerleştirin.
Ocağın üzerine koyun, su kaynadıkça çikolatayı karıştıra karıştıra  eritin.
Eriyen çikolatayı buzdolabı poşetine koyun, ucuna kürdanla bir delik açın.
Çikolatayı parfenin üzerine dekoratif bir şekilde sıkın.
Not;
Parfe dondurucu da bekleyen bir tatlı olduğu için yenecek kıvama gelmesi için mutlaka servisten 1 saat önce buzdolabının dondurucu kısmından normal kısmına alın.
Soğuk olarak servis yapın.

fig parfait recipes
"Afiyet Olsun"

2 yorum:

  1. Tek kelimeyle muhteşem olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...