28 Kasım 2017 Salı

SALATALIK TURŞUSU

Muhterem'le Afiyetle
Turşu tariflerime "salatalık turşusu" ile devam ediyorum.
Bu turşuda klasik salatalık turşusu tarifi uyguladım.
Son dönemde adını sık sık duyduğum kaynar su ile turşu kurmayı, biber turşusunda ve kornişon turşuda denedim.
Kaynar su ile biber turşusunun tarifini bir sonra ki tarifte yayınlayacağım.
Birde Alman usulü kornişon turşu tarifi ile turşu hazırladım, suyunu kaynar olarak ekledim.
Turşu konusu çok büyük bir konu aslında, herkesin kendi yöntemi kendi tarifi var.
Bazı tariflerde yöntem farklı, bazı tariflerde mayalandırıcı malzemeler farklı.
Bazısında sirke, bazısında limon kullanılıyor.
Benim annem turşu kurarken sirke yada limon kullanmaz, üzümü elleriyle ezerek turşunun üzerine yerleştirir.
Birde son dönemde sirke ve limon gibi asidik malzemelerin kullanılmadığı yoğurt suyu gibi malzemelerle doğal fermantasyonla hazırlanan bir turşu tarifi var ki, en sağlıklı turşu tarifinin o olduğu söyleniyor.
İnşaAllah bir gün onu da denerim 😊



Cucumber pickles
Bugünkü turşuyu klasik diyebileceğimiz turşu malzemeleri ve yöntemi ile hazırladım.
3 litrelik kavanoza 1.5 kilo salatalık ile turşu yaptım.
Renkli görüntüsünün olması için ara katlara havuç dilimleri ilave ettim.
Fermantasyon için elma sirkesi kullandım.
Hazırladığım turşunun olgunlaştıktan sonra (hemen hemen 3 hafta) resimlerini çektim.
Bu yüzden tarifi yayınlamam turşu mevsimini biraz geçince oldu😊
"Afiyetle Kalın"

salatalık turşusu tarifi
SALATALIK TURŞUSU;
Malzemeler;
1,5 kilo turşuluk salatalık,
2 adet havuç,
15 diş sarımsak,
1,5 litre su,
1,5 su bardağı elma sirkesi (üzüm sirkesi de olur)
5 yemek kaşığı kaya tuzu,
3-4 parça limon tuzu.


Cucumber pickles
SALATALIK TURŞUSU TARİFİ;
Salatalıkları iyice yıkayın, süzün.
Bazı tariflerde salatalıklar iğne ile deliniyor, ben delmedim.
Sap kısımlarını çok ince bir şekilde kestim.

Sarımsakların kabuklarını soyun, bıçakla bir kaç parçaya bölün.
Not;
Sarımsakları kolay soymak için baş kısımlarını incecik kesin ve 15 dakika suyun içinde bekletin.
Bu şekilde hem daha kolay soyulacak, hemde elleriniz yapış yapış olmayacaktır.

salatalık turşusu resmi
Salatalıkları, arasına sarımsak serperek kavanoza dizin.
Ben salatalıkları gelişigüzel değil, kavanozu yan yatırarak sıra halinde diziyorum.

havuç resmi
Havucun dış kısmını kazıyın, ince dilimler halinde dilimleyin.

Salatalıkların ara katına ve çevresine hem havuç dilimlerini hemde sarımsakları serperek yerleştirin.

Salatalık turşusu tarifi

Sirke, su, limon tuzu ve kaya tuzunu derin bir kabın içinde karıştırın.

Salatalık turşusu turşu suyu
Hazırladığınız turşu suyunu kavanozun içine doldurun.

cucumber
Doldurduğunuz turşu suyu sebzelerin üzerine kadar çıkmalı!

Sebzelerin suyun üzerine çıkmasını engellemek için, sebzelerin üzerine mümkünse ahşap destekler koyun.
Bu destekler için tahta kaşık sapı da kullanabilirsiniz, Adana kebap yapmak için satılan çubuklarıda kullanabilirsiniz.
Kullanacağınız çubukları kavanozun boğaz kısmına dayayarak yukarı çıkmasını engelleyebilirsiniz.
Bazı yerlerde poşet yerleştirildiğini görüyorum, tabii onu da yapabilirsiniz ama doğal malzemenin hali başka😉
Bu tarz destekler yerine kereviz, maydanoz sapı, asma yaprağı gibi yeşillikleri de sebzelerin üzerine koyabilirsiniz. 

sert salatalık turşusu
Kavanozun kapağını sıkıca kapatın.
Turşunun bozulmadan olması için kaliteli sebzeler dışında bir de sağlam kapatılmış bir kapağının olması gerekiyor.
Kapağından hava alan turşular olgunlaşmaya fırsat bulamadan bozulabiliyor.
Hazırladığınız turşuyu serin ve gölge bir yerde 20 gün bekletin.
Servis yaparken, dilimledikten sonra üzerine zeytinyağı gezdirin.

kütür kütür salatalık turşusu
"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...