9 Aralık 2017 Cumartesi

ÇİKOLATALI SÜT REÇELİ

Muhterem'le Afiyetle
Bugünkü tarifimiz kahvaltı için nefis bir tarif.
2-3 yıl önce süt reçeli pişirmeye başlamış, tarifini buradan da vermiştim.
Bakınız 👉Süt Reçeli
Uzun süre süt reçelini sade olarak hazırladım, sonra çikolata eklenerek hazırlandığını görünce o şekilde pişirmeye başladım.
Bu şekilde pek çok kez pişirdim, misafirler ağırladım ama tarifi buraya eklemeye hiç fırsatım olmadı.
Çikolatalı süt reçeli tarifini yeni veriyor olsamda, ben bu tarifi uzun zamandır yaptığım için daha önce kahvaltı masalarımda kullandım.
Mönüsünde Çikolatalı Süt Reçeli olan kahvaltı masalarım;

Kahvaltı Masası-58

Kahvaltı Masası-61 

"Afiyetle Kalın"


chocolate milk jam
ÇİKOLATALI SÜT REÇELİ;
Malzemeler;
5 su bardağı süt,
1 su bardağı toz şeker,
1 çay kaşığı kabartma tozu veya karbonat,
1 tablet (80 gram) bitter çikolata.

chocolate milk jam
ÇİKOLATALI SÜT REÇELİ TARİFİ;
Sütü büyük ve derin bir tencereye dökün, kaynatın.
Kaynadıktan sonra tahta kaşıkla sürekli karıştırarak şekerini ve kabartma tozunu ekleyin.
Ocağın ısısını düşürerek, karıştırarak pişirmeye başlayın.
Kabartma tozundan sonra kabarıp taşma ihtimali çoğalıyor.
Kısık ocakta, sürekli karıştırarak 1 saat pişirin.
1 saatin sonunda sütünüz hacminin yarısını kaybetmiş olacaktır.

chocolate milk jam
Süt reçeliniz kıvamını bulunca içine 1 tablet bitter çikolata ekleyin.

Süt reçelinin sıcaklığının etkisi ile çikolata erimeye başlayacaktır.
Çikolata tamamen eriyinceye kadar iyice karıştırın.
Ocağı kapatın.

chocolate dolce de leche
Ocağı kapattığınızda reçel biraz akıcı kıvamda olacaktır, bekleyip soğudukça tam kıvamını buluyor.

kahvaltılık tarifler
Pişen süt reçelinizi sıcakken kavanoza doldurup, kapağını sıkıca kapatın.
Buzdolabında saklayın.

"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...