22 Aralık 2017 Cuma

KAKAOLU MUFFİN

Muhterem'le Afiyetle
Hayırlı Cumalar 🌹🌹🌹
Bugün çok pratik ve kolay bir muffin tarifim var.
Adının muffin olduğuna bakmayın, bu bildiğiniz top kek😄
Kek yapmak el işçiliği istemediği için çok kolay hazırlanıyor.
Ama bazen bizi fazla uğraştırmayacak fakat sunumda göz dolduracak tarifler gerekiyor.
O zaman ne yapıyoruz,  farklı yöntemlerle kekimizin sunumunu güzelleştiriyoruz.
Bugünkü tarifte ben gül şeklinde ki silikon kek kalıpları kullandım.
Piştikten sonra da kek kapsüllerini güllü kek sarmalayıcısının içine yerleştirdim.
Ben muffini, üzerinde ki gül deseni kaybolmasın diye sade bırakmayı tercih ettim ama isterseniz içine damla çikolata ekleyebilirsiniz,  üzerini krem şanti gibi malzemelerle süsleyebilirsiniz.


gül şeklinde muffin
Son yıllarda cupcake ve muffin kalıplarını saran şekilli kesilmiş kağıtlar var, sunum için onlardan kullanabilirsiniz.
Bu kağıtların ismi "kek sarmalayıcısı" veya "cupcake dantelleri" olarak geçiyor,  pasta malzemeleri satan dükkanlarda ve internet sitelerinde bulabilirsiniz.
Ben daha önce kardan adamlı cup cake için kardan adamlı kek sarmalayıcısı kullanmıştım.
Kardan Adamlı Cup Cake tarifi👉BURADA

evlilik yıldönümü için pasta önerileri
Gül şeklinde ki silikon kalıplarla çikolata kaplı muffinlerde yapabilirsiniz.
Ben bu bir demet gül şeklinde ki çikolata kaplı muffinleri geçen yılki evlilik yıldönümümüzde yapmıştım.
Tarifi 👉BURADA
 "Afiyetle Kalın"

kakaolu top kek
KAKAOLU MUFFİN;
Malzemeler;
3 adet yumurta,
1 su bardağı toz şeker,
1 su bardağı sıvı yağ,
1 su bardağı yoğurt,
2 veya 2,5 su bardağı un,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
2 yemek kaşığı kakao,
1 portakalın veya limonun kabuklarının rendesi,
Ayrıca; (isteğe bağlı)

Güllü silikon kalıp.

kakaolu kek tarifi
KAKAOLU MUFFİN TARİFİ;
Yumurtaları, toz şeker ile birlikte çırpın.
Portakal kabuğu veya limon kabuğu rendesini, yağı, yoğurdu ekleyip karıştırın.
Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek ekleyin.
Hamura kakao ilave edip iyice karıştırın.
Güllü kek kalıplarını ince bir tabaka halinde yağlayın.
Kalıpları tepsiye yerleştirin, üzerinde biraz yer bırakarak kek hamuru ile doldurun.
Önceden ısıtılmış orta hararette ki (180 derece)  fırında pişirin.
Fırından çıktıktan sonra soğumasını bekleyin, yavaşça kalıplarından çıkarın.
İsterseniz bu şekilde, isterseniz üzerini krem şanti gibi malzemelerle süsleyerek servis yapın.
"Afiyet Olsun"



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...