19 Ocak 2018 Cuma

ŞERBETİ SÜTLÜ TATLISI

Muhterem'le Afiyetle
Hayırlı Cumalar🌹
Bugün ilk ve orta dereceli okullarda karneler dağıtıldı, öğrenciler sömestr tatiline girdi.
Çocuklar 15 gün boyunca aileleri ile birlikte tatilde olacak.
Tatil dönemlerinde ya herkes tatile çıkıyor, ya da çocuklar evde olduğu için işi gücü bitmeyen anneler sosyal medya ve internetle fazla ilgilenemiyor.
Her okul tatilinde olduğu gibi bu demek oluyor ki buralarda fazla kimse olmayacak 😕
Tatile çıkanlara iyi tatiller, çıkmayanlara kolay gelsin dileklerimi iletiyorum😊



süt şerbetli tatlı
Konumuza dönersek;
Şerbeti sütlü tatlısını Cahide Sultan da gördüğüm zaman bir kenara not etmiştim ama yapmak için hiç sıra gelmemişti.
Geçen hafta yemek misafirlerime fazla şerbetli olmayan, hafif bir tatlı yapmaya karar verince aklıma hemen bu tatlı geldi.
Tatlıyı hazırlamak çok kolay, el işçiliği yok, malzemeyi karıştır, pişir, üzerine sütlü şerbetini dök, krem şanti ile kapla, istediğin gibi süsle, işte bu kadar kolay.
Şerbetinde hiç su yok, sadece süt var, sütü çok gibi görülebilir ama kekin pandispanya gibi olan yapısı sayesinde hepsini çekiyor.
Tatlıyı yerken sütlü sütlü oluyor.
Bu tatlının kekinde yağ, süt, yoğurt yok!
Biz bu tatlıyı çok sevdik, artık ağır tatlıları sevmeyen misafirlerime bu tatlıdan sık sık yaparım😏
Mönüsünde Şerbeti Sütlü tarifi olan yemek masasının resimleri 👉BURADA
"Afiyetle Kalın"

cahide sultan tarifi
ŞERBETİ SÜTLÜ TATLISI;
Malzemeler; (Kare Borcam için)
4 adet yumurta,
4 tepeleme dolu yemek kaşığı irmik,
4 tepeleme dolu yemek kaşığı un,
4 tepeleme yemek kaşığı toz şeker,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
1 tatlı kaşığı limon suyu,
Sütlü Şerbeti İçin;
3 su bardağı süt,
1 su bardağı toz şeker,
Üzeri için;
1 paket krem şanti,
1 su bardağı soğuk süt,
1 su bardağı hindistan cevizi.

ŞERBETİ SÜTLÜ TATLISI TARİFİ;
Kek malzemelerini derin bir kabın içine alın.
Limon suyunu kabartma tozunun üzerine dökün.

Bütün malzemeleri çırparak iyice karıştırın.

Kullanacağınız fırın kabının dibini yağlayın.
Hazırladığınız kek hamurunu içine dökün.
Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirin.

Keki pişmesi için fırına verdikten sonra şerbetini hazırlayın.
1 su bardağı süte, 1 su bardağı şekeri ekleyin.
Ocakta şeker eriyinceye kadar kaynatın.
Ocağı kapattıktan sonra soğuk halde ki 2 bardak sütü ekleyin.
İyice soğuması için havadar bir yerde bekletin.

cahide sultan tarifi
Kekiniz piştikten sonra, kek sıcakken soğuk sütlü şerbeti üzerine dökmeye başlayın.

Şerbeti bir seferde değil, çektikçe ekleyin.

Şerbet çok gelmiş çekmeyecekmiş gibi görünsede kek şerbeti çekiyor.

Krem şantiyi soğuk süt ile çırpın, şerbetini çekmiş olan kekin üzerine yayın.
Not;
Bu tatlıyı yaptığım gün evde krem şantim kalmamıştı, ben Creme Ole hazırlayıp, onu kullandım.

Üzerini istediğiniz kuruyemiş malzemesi ile süsleyebilirsiniz.
Ben her tarafına gelecek şekilde hindistan cevizi serptim.
Tatlıyı 3 saat kadar buzdolabında dinlendirdim.

"Afiyet Olsun"

6 yorum:

  1. afiyet olsun, iyi tatiller :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım Lamam,
      Sizede iyi tatiller :)

      Sil
  2. Eline sağlık ben de bu tatlıyı daha önce yapmıştım gerçekten çok kolay ve lezzetli biraz trileçe gibi çok da hafif oluyor sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Özgencim,
      Gerçekten çok pratik bir tatlı, o akşam benim misafirlerimde tadını ve sütlü yapısını trileçeye benzetti.

      Sil
  3. Adsız09:59

    çok güzel olmuş ellerinize sağlık borcam kalıbınız büyük boy yada küçük boy mu öğrenebilir miyim selamlar Tevhide

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Tevhide Hanım,
      Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim :)
      Bu tatlı için 28x28 ölçülerinde büyük boy kare Borcam kullandım.

      Sil

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...