13 Mart 2018 Salı

BEYAZ LAHANA TURŞUSU

Muhterem'le Afiyetle
Kış bitmek üzere Muhterem, lahana turşusu tarifi vermenin sırası mı? diyebilirsiniz.
Lahana turşusu benim en sevdiğim turşudur, bütün turşu çeşitleri bir yana lahana turşusu bir yana😍
Bu kış 2 kavanoz mor lahana turşusu yaptım, daha büyük kavanozlarda 2 kavanoz beyaz lahana turşusu yaptım.
Kavanozun birisi daha önce bitti, bu tarifteki lahana turşusunun da yarısı bitti.
Yazın sonlarına doğru herkes çılgınlar gibi donduruculara yazlık sebzeler, domates konserveleri hazırlıyor.
Amaç yazlık sebzeyi kışında yemek, peki niçin kışın çok sevdiğimiz kış sebzesini de bahar ve yaz aylarında yemek için hazırlamayalım😏
Bu kadar laf ettim sonunu bağlayayım artık, bu hafta yine turşu yapmak için beyaz lahana aldım.
Sizde benim gibi lahana turşusunu çok seviyorsanız, lahanalar tezgahlardan kalkmadan turşunuzu yapmanızı tavsiye ederim😃
"Afiyetle Kalın"




white cabbage pickles
Beyaz ve Mor Lahana kullanarak hazırladığım diğer tariflerim 👉BURADA 

sauerkraut
LAHANA TURŞUSU;
Malzemeler; (3 Litrelik kavanoz için)
Orta boy beyaz lahananın iç kısımları,
2,5 yemek kaşığı kaya tuzu,
15-20 adet sarımsak,
1 yemek kaşığı nohut,
1 su bardağı sirke (ben elma sirkesi kullandım)
Kavanozu dolduracak kadar kaynar su.

lahana turşusu nasıl yapılır?
LAHANA TURŞUSU TARİFİ;
Lahananın özellikle iç göbek kısmını parçalara ayırın.
Sarımsakların kabuklarını soyun, bıçakla bir kaç parçaya bölün.
Not;
Sarımsakları kolay soymak için baş kısımlarını incecik kesin ve 15 dakika suyun içinde bekletin.
Bu şekilde hem daha kolay soyulacak, hemde elleriniz yapış yapış olmayacaktır.

Kapağı sağlam olan temiz bir kavanozun içine önce 1 yemek kaşığı kadar nohut atın.

white cabbage
Sonra sırasıyla parçalanmış lahanaları ve sarımsakları yerleştirin.  
2,5 yemek kaşığı kaya tuzunu ilave edin.

Son olarak 1 su bardağı sirke ilave edin.
Kavanozu ağzına kadar kaynar su ile doldurun.
Lahananın üst kısma, suyun üzerine çıkmasını engellemek için, lahananın büyük yapraklarından veya lahananın ortasında ki koçanı çiğ olarak en üste yerleştirebilirsiniz.

turşu  kavanozu
Kavanozun kapağını sıkıca kapatın.
10-15 gün içinde turşunuz yenmeye hazır.

"Afiyet Olsun"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazmak için;
Google hesabınız yoksa "Anonim" bölümünü işaretleyerek yorum yazabilirsiniz.
İsminizi yazmayı unutmayın!...